André Molengraaf, directeur, Ginaf Nederland

‘Grote kansen voor elektrisch busvervoer in stedelijke gebied’

VIDEO – Er zijn grote kansen voor elektrisch busvervoer in de stedelijke gebieden in Nederland. Om daadwerkelijk over te stappen op elektrisch is echter eerst wel een mentaliteitsverandering nodig bij de OV-bedrijven. Dat zei directeur André Molengraaf van Ginaf Nederland maandag bij de UITP-beurs voor openbaar vervoer in Genève.

Bekijk hier het video-interview met directeur André Molengraaf van Ginaf Nederland.

Overname

Ginaf presenteerde in Genève een van de eerste bussen van TAM-DuraBus uit de fabriek in Slovenië. Ginaf heeft dit jaar de TAM-fabriek in Slovenië overgenomen. 

TAM ging twee jaar geleden failliet. Na de overname is de productie onder de naam TAM-DuraBus weer opgestart.

De dieselbus van TAM-DuraBus die in Genève werd gepresenteerd is 9,5 meter en weegt 15,5 ton. Molengraaf: “Doordat de bussen heel licht zijn, verbruiken ze minder brandstof dan een reguliere dieselbus.” 

De bus is bedoeld voor de Oost-Europese markt en dient daar als intercitybus tussen de grote steden.

Elektrische variant

Ginaf gaat de bus ook in Nederland op de markt brengt, maar dan in de elektrische variant. Molengraaf: “Wij bieden dat aan in combinatie met een compleet laadnetwerk. 

In Nederland focussen wij ons alleen maar op elektrisch vervoer. Wij doen dat veelal in combinatie met inductief laden, zodat je met kleinere batterijpakketten toch de hele dag routes kunt rijden.”

Marieke van Gompel

Auteur: Marieke van Gompel

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Grote kansen voor elektrisch busvervoer in stedelijke gebied’ | OVPro.nl
André Molengraaf, directeur, Ginaf Nederland

‘Grote kansen voor elektrisch busvervoer in stedelijke gebied’

VIDEO – Er zijn grote kansen voor elektrisch busvervoer in de stedelijke gebieden in Nederland. Om daadwerkelijk over te stappen op elektrisch is echter eerst wel een mentaliteitsverandering nodig bij de OV-bedrijven. Dat zei directeur André Molengraaf van Ginaf Nederland maandag bij de UITP-beurs voor openbaar vervoer in Genève.

Bekijk hier het video-interview met directeur André Molengraaf van Ginaf Nederland.

Overname

Ginaf presenteerde in Genève een van de eerste bussen van TAM-DuraBus uit de fabriek in Slovenië. Ginaf heeft dit jaar de TAM-fabriek in Slovenië overgenomen. 

TAM ging twee jaar geleden failliet. Na de overname is de productie onder de naam TAM-DuraBus weer opgestart.

De dieselbus van TAM-DuraBus die in Genève werd gepresenteerd is 9,5 meter en weegt 15,5 ton. Molengraaf: “Doordat de bussen heel licht zijn, verbruiken ze minder brandstof dan een reguliere dieselbus.” 

De bus is bedoeld voor de Oost-Europese markt en dient daar als intercitybus tussen de grote steden.

Elektrische variant

Ginaf gaat de bus ook in Nederland op de markt brengt, maar dan in de elektrische variant. Molengraaf: “Wij bieden dat aan in combinatie met een compleet laadnetwerk. 

In Nederland focussen wij ons alleen maar op elektrisch vervoer. Wij doen dat veelal in combinatie met inductief laden, zodat je met kleinere batterijpakketten toch de hele dag routes kunt rijden.”

Marieke van Gompel

Auteur: Marieke van Gompel

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.