metro, RET

Vervoerder RET wint Internal Branding Jaarprijs 2014

Het Rotterdamse vervoersbedrijf RET heeft de Internal Branding Jaarprijs 2014 gewonnen. Het bedrijf sleepte de award in de wacht vanwege hun succesvolle aanpak voor het vergroten van de servicegerichtheid. Onder meer vanwege de klantbelevingscoach, klantarena’s en de online community waarbij klanten met RET’ers in gesprek kunnen gaan, gingen de Rotterdammers met de prijs aan de haal.

In januari werd de RET, samen met het Alexander Monro Borstkankerziekenhuis en Stedin, verkozen tot finalist. Van de drie organisaties scoorde de vervoerder het beste. RET-projectleider servicegerichtheid Lesly Broekaart is trots op deze prestatie: “Dat de vakjury ons programma als beste bestempelt, is een mooie bevestiging dat we met onze aanpak aardig onderweg zijn.”

Internal branding

Met internal branding wordt bedoeld dat medewerkers het merk in hun gedrag laten zien, bijvoorbeeld door vriendelijk, aardig en hulpvaardig te zijn, en zo de beleving van klanten verbeteren. Daardoor voelen medewerkers zich meer verbonden met de organisatie en het merk, is de gedachte.

Wat voor de jury een belangrijke factor vormde, is of de aanpak aantoonbaar effect heeft gehad. Met de goede cijfers van onder andere de OV-klantenbarometer kon de Rotterdamse vervoerder dat goed onderbouwen en daarmee de beoordelaars overtuigen.

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Vervoerder RET wint Internal Branding Jaarprijs 2014 | OVPro.nl
metro, RET

Vervoerder RET wint Internal Branding Jaarprijs 2014

Het Rotterdamse vervoersbedrijf RET heeft de Internal Branding Jaarprijs 2014 gewonnen. Het bedrijf sleepte de award in de wacht vanwege hun succesvolle aanpak voor het vergroten van de servicegerichtheid. Onder meer vanwege de klantbelevingscoach, klantarena’s en de online community waarbij klanten met RET’ers in gesprek kunnen gaan, gingen de Rotterdammers met de prijs aan de haal.

In januari werd de RET, samen met het Alexander Monro Borstkankerziekenhuis en Stedin, verkozen tot finalist. Van de drie organisaties scoorde de vervoerder het beste. RET-projectleider servicegerichtheid Lesly Broekaart is trots op deze prestatie: “Dat de vakjury ons programma als beste bestempelt, is een mooie bevestiging dat we met onze aanpak aardig onderweg zijn.”

Internal branding

Met internal branding wordt bedoeld dat medewerkers het merk in hun gedrag laten zien, bijvoorbeeld door vriendelijk, aardig en hulpvaardig te zijn, en zo de beleving van klanten verbeteren. Daardoor voelen medewerkers zich meer verbonden met de organisatie en het merk, is de gedachte.

Wat voor de jury een belangrijke factor vormde, is of de aanpak aantoonbaar effect heeft gehad. Met de goede cijfers van onder andere de OV-klantenbarometer kon de Rotterdamse vervoerder dat goed onderbouwen en daarmee de beoordelaars overtuigen.

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.