Overname van mobiliteitskaartaanbieder MCS door XXImo

Centraal Station, Utrecht, reizigers

De klanten van de failliete mobiliteitskaartaanbieder Mobility Card Services B.V. zijn per direct overgenomen door XXImo. Het gaat hierbij volgens XXImo om enkele duizenden kaartabonnees. MCS is onlangs failliet gegaan en daarom is XXImo vrijdag al gestart met het overzetten van de verschillende diensten die MCS aanbood. 

De mobiliteitskaarten van MCS zijn sinds afgelopen maandag niet meer te gebruiken. XXImo probeert nu zo snel mogelijk alle kaarthouders van de failliete partij een kaart van XXImo te verstrekken, waarmee ze wel weer kunnen reizen.

Zakelijke reizen

Mobility Card Services B.V. en XXImo bieden een zakelijke mobiliteitskaart aan waarmee reizigers onder meer gebruik kunnen maken van vrijwel alle vervoersmodaliteiten in het OV. Bovendien zorgen dergelijke aanbieders voor een platform waar bedrijven zakenreizen kunnen plannen, beheren en betalen. Dit zijn dus kaarten die te vergelijken zijn met de NS-Business card. Klanten van MCS waren bijvoorbeeld de gemeente Amsterdam, Greenpeace en Rabobank. MCS werkte vanaf 2014 ook samen met vervoerder Connexxion.

XXImo stuurt de komende tijd een nieuwe kaart naar alle abonnees die eerder een kaart van het nu failliete bedrijf bezaten en de servicedesk zette de afgelopen dagen alle diensten van MCS over. Daarmee kunnen de kaarthouders gebruikmaken van alle mogelijkheden die de kaart van XXImo biedt. Patrick Bunnik, CEO van XXImo: “Bij XXImo willen we de impact van het faillissement van MCS voor de kaarthouders zoveel mogelijk minimaliseren. In zakelijke mobiliteit is continuïteit van groot belang.”

Auteur: Inge Jacobs

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.