MOBIwerk wil verder groeien in de uitzendmarkt voor OV

Medewerkers van Mobiwerk

Tot de top 5 van uitzendbureaus behoren. Dat is de doelstelling van MOBIwerk in Den Haag voor de komende jaren. Het uitzendbureau viert dit jaar haar vijfjarig jubileum en heeft zich volgens eigenaar Marcel van Heugten in die periode onderscheiden met haar persoonlijke benadering. “Onze uitzendkrachten komen dagelijks bij ons langs voor een kop koffie en een praatje.”

MOBIwerk is precies vijf jaar geleden opgericht als nieuw bedrijfsonderdeel in de Van Heugtengroep. Ontstaan als familiebedrijf vanuit de personenvervoersbranche, is MOBIwerk in korte tijd uitgegroeid tot een succesvolle uitzendorganisatie. MOBIwerk levert trambestuurders en buschauffeurs aan vervoersbedrijven en ontzorgt haar opdrachtgevers door snel in te spelen op hun wensen en mee te denken in oplossingen.

De komende jaren wil het bedrijf verder groeien, zodat het tot de top 5 van uitzendbureaus gaat behoren. Onlangs is vervoerder Qbuzz er als grote klant bijgekomen. Ook ziet het bedrijf de touringcarsector als een belangrijke groeimarkt. “We willen groeien met behoud van kwaliteit”, aldus Van Heugten.

Opleidingsinstituut

MOBIwerk levert niet alleen mensen aan haar opdrachtgevers, maar leidt ze ook zelf op. Met haar eigen opleidingsinstituut voor beroepschauffeurs (OIBC) worden kandidaten volledig voorbereid op alles wat te maken heeft met het behalen van het rijbewijs. Daarnaast biedt MOBIwerk in samenwerking met het OIBC ook diverse verdiepingscursussen zoals de cursus communicatieve vaardigheden, omgaan met onregelmatige diensten en EHBO. Ook mag het bedrijf de psychologische testen verzorgen voor bestuurders van trams en metro’s.

“We proberen met de mensen die wij uitzenden veel contact te onderhouden door ze goed te begeleiden en ze te volgen. Bij ons opleidingscentrum nemen we mensen mee in het begintraject en als ze hun diploma behalen dan vieren we een feestje”, vertelt de eigenaar.

Auteur: Marieke van Gompel

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.