Connexxion, buschauffeur

Rugklachten buschauffeurs door nieuwe bus

Video-Buschauffeurs in het noorden van het land hebben rugklachten sinds ze in een nieuwe Mercedes-bus rijden. Volgens de chauffeurs zou de vering van de nieuwe bus te stug zijn alsook de stoelvering. Inmiddels hebben 20 chauffeurs van Connexxion aangegeven dat ze rugklachten hebben.

Connexxion heeft beloofd de bussen zo snel mogelijk van nieuwe stoelen te voorzien. De nieuwe, kleinere bussen worden steeds vaker ingezet door de busmaatschappij omdat ze goedkoper zijn dan de reguliere, grote lijnbussen.

Auteur: Redactie

3 reacties op “Rugklachten buschauffeurs door nieuwe bus”

Peter Blankman|26.11.12|12:35

Het wordt tijd dat vervoersbedrijven verantwoording afleggen voor hun ziekmakende werkplekken, ze overtreden de wet Poortwachter en de Arbowet door het niet uitvoeren van onderzoeken naar de fysieke arbeidsbelasting en belastbaarheid op chauffeurs werkplekken.
Met hun huidige wagenpark, worden chauffeurs tegen de wet in, elke dag 50% overbelast met trillingen, efficiënte roosters maken chauffeurs RSI patiënt, de daarbij opgelegde immobiliteit veroorzaakt veneuze insufficiëntie.

Peter Blankman|26.11.12|12:36

Het wordt tijd dat vervoersbedrijven verantwoording afleggen voor hun ziekmakende werkplekken, ze overtreden de wet Poortwachter en de Arbowet door het niet uitvoeren van onderzoeken naar de fysieke arbeidsbelasting en belastbaarheid op chauffeurs werkplekken.
Met hun huidige wagenpark, worden chauffeurs tegen de wet in, elke dag 50% overbelast door trillingen, efficiënte roosters maken chauffeurs RSI patiënt, de daarbij opgelegde immobiliteit veroorzaakt veneuze insufficiëntie.

Erwin Claessen|26.09.13|01:37

Deze midibussen zijn echt een ramp wij hebben ze ook het zijn omgebouwde bestelwagens met een martelwerktuig als stoeltje voor de chauffeur om maar een beetje in de buurt van de nennorm te proberen te komen.
De onze hebben dan achter luchtvering maar die staat helemaal omhoog omdat we anders niet over de drempels heen komen dus schokdemping nul.
Ik herken de lichamelijke klachten.De midi die onstabiel over zijn breedte as zwaait de compressor die naast je staat te loeien.Dit is terug in de tijd.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.