TV en chocoladerepen in Connexxionbus

Connexxion gaat automaten in haar bussen plaatsen waar tussendoortjes uit kunnen worden getrokken. Na de lancering van het gemaksconcept Breaxx op busstations eerder dit jaar, komt de vervoersmaatschappij nu met een vendingmachine in bussen voor allerhande tussendoortjes.

Het startassortiment van de busvending van Connexxion bestaat uit acht verschillende chocoladerepen en andere producten zoals ontbijtkoek en gevulde koeken. Dranken komen nog niet in de plannen voor, meldt Out of Home.

Test

Het concept wordt voorlopig getest in vijftig bussen, alle afkomstig vanuit één centrale buslocatie van Connexxion, in dit geval Uithoorn. “Het is een verlengstuk van de Breaxx-formule, waarmee we in onze winkels convenience bieden op de momenten dat reizigers even moet wachten of overstappen. Een logische stap is dat we hetzelfde gemak nu ook in de bus lanceren”, zegt Marco Rine, commercieel directeur van Connexxion.

Pilot

Hoelang de test met de nieuwe vendingmachine in bussen gaat duren, hangt af van een aantal factoren die Connexxion de komende tijd gaat monitoren. “We willen met deze pilot onderzoeken of de reiziger er behoefte aan heeft, welk effect de automaat heeft op de exploitatie, of het concept vervuiling in de bussen veroorzaakt, of het systeem storingsgevoelig is en wat de gevolgen zijn voor de buschauffeur in de betreffende bus. Pas als alle seinen hierover op groen staan zullen we de test afronden. We gaan daarom uit van minimaal drie maanden en maximaal een jaar lang proefdraaien”, aldus Rine.

TV

Behalve vendingautmaten zullen de bussen van Connexxion in het nieuwe jaar ook worden voorzien van tv-schermen waarop CXX-tv wordt uitgezonden. Een eigen zender met reisinformatie, actueel nieuws en aanbiedingen voor eten en drinken in de Breaxx-winkels. Rine: “CXX-tv draait momenteel al in onze bussen in Noord-Holland en bij de Breaxxvestigingen in Alkmaar en Enschede. Het staat in de planning om te worden uitgerold in de bussen als de vendingpilot is afgerond.”

Auteur: Redactie

1 reactie op “TV en chocoladerepen in Connexxionbus”

ben|20.12.11|10:35

Alweer een manier om de jeugd dik te houden onder invloed van de multinationals. Zo worden we zoet gehouden letterlijk en figuurlijk.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.