Bus Connexxion

Connexxion gaat opnieuw in beroep tegen gunning Qbuzz

Connexxion is opnieuw in beroep gegaan tegen de gunning van het openbaar vervoer in Utrecht aan Qbuzz. De vervoerder heeft daar deze week een beroep voor aangetekend.

Begin oktober werd bekend dat het openbaar vervoer in de stadsregio Utrecht vanaf december 2013 verzorgd wordt door Qbuzz. Het bedrijf won de strijd van Connexxion, dat nu nog het tram- en busvervoer in de regio regelt.

Inschrijving

Volgens het Bestuur Regio Utrecht won Qbuzz de inschrijving, omdat dat bedrijf de beste prijs-kwaliteitverhouding biedt voor de regio en de reiziger. Hiermee raakt GVU, dochterbedrijf van Connexxion het Utrechtse stadsvervoer kwijt. Connexxion vecht dit nu aan, omdat de vervoerder de concessie zelf wil verzorgen.

Eerder gunde het BRU het openbaar vervoer ook al aan Qbuzz, maar eindeloze rechtszaken zorgden ervoor dat de hele procedure opnieuw moest.

GVU-stadsbussen

Connexxion is al meer dan 100 jaar actief in de regio. Met de komst van Qbuzz zullen bijvoorbeeld de bekende GVU-stadsbussen uit het Utrechtse straatbeeld verdwijnen.

Qbuzz is in april 2008 opgericht door Rob van Holten, Leon Struijk en NS. NS heeft een minderheidsbelang van 49 procent in het vervoersbedrijf.

Auteur: Bart Pals

12 reacties op “Connexxion gaat opnieuw in beroep tegen gunning Qbuzz”

Ronald Schoonens|09.11.12|20:34

Daar gaan we weer….!

Vleghel Egel|09.11.12|22:13

Connexxion is altijd een slechte verliezer…..

Paul Lamote|10.11.12|13:17

@vleghel egel
Ik weet niet of het wel aan CXX ligt. Het lijkt er meer op dat het BRU onder een hoedje speelt met NS (hoofdkantoor in Utrecht) dat de moedermaatschappij van Qbuzz is. Qbuzz is keer op keer duurder dan andere vervoerders maar desondanks krijgt Qbuzz keer op keer om onduidelijke redenen de concessie toegewezen.

Qbuzz Chauffeur|10.11.12|22:50

Even een reactie meneer Lamote.
NS is NIET het moederbedrijf van Qbuzz!!
NS Finacial services heeft een minderheids belang (om rendement) in het bedrijf Qbuzz en niets anders.
In de concessie BRU ging (en gaat het nu weer) om kwaliteit, en dat is iets dat bij het bedrijf dat Connexxion heet een vreemd iets, ook het GVU wat een aantal jaar geleden is geannexeerd door CXX klaagt over uitbuiting door CXX.

Maar wat ik kwijt wilde is de link die U legt een hele verkeerde veronderstelling is.
M vr gr

Ronald Schoonens|11.11.12|21:26

Qbuzz is niet voor niets drie keer achter elkaar verkozen tot “beste vervoerder”.
Ikzelf heb daar ook aan meegedragen als Qbuzz chauffeur.
CXX heeft hier inderdaad geen kaas van gegeten…
Het is alleen jammer dat dit Qbuzz gevoel en mentaliteit verdwijnt in stadsregio Rotterdam door de gunning aan RET.

Vleghel Egel|12.11.12|19:56

Connexxion is een moloch. Gedraagt zich zeer dominant en agressief in de markt van CVV Leerlingen en WMO vervoer.
De OVtak is alle gevoel voor de reiziger kwijt.

Paul Lamote|14.11.12|13:56

Qbuzz is vooral populair onder chauffeurs maar niet onder de reizigers. Bitter weinig ritten voor veel geld en dan rijden ze ook nog overal parallel aan de trein (zinloos dus). Arriva biedt je als reiziger veel meer waar voor je geld.

Qbuzz Chauffeur|15.11.12|02:15

Nou Paul dan zou ik toch je huiswerk is beter doen, waarschijnlijk ben je en groninger of fries maar als je uit Rotterdam of omstreken zou komen zou je beter weten………. Zoals Ronald hierboven schrijft, Qbuzz is al 3 jaar op rij als de beste vervoerder uit de klantbarometer (KLANT!!!!) gekomen. En dat is niet omdat alle chauffeurs hebben zitten stemmen, maar JUIST onze reizigers. En met wat voor cijfers, op het lest een dikke 8! Nee kon ik het maar nog laten zien hoe tevrede iedereen hier is

Ronald Schoonens|15.11.12|11:22

En nu maar afwachten hoe “onze reizigers” ons dit jaar hebben beoordeeld en hoe dat volgend jaar zal zijn als Qbuzz niet meer rijd in de stadsregio Rotterdam.

Arjen Jaarsma|15.11.12|19:22

Interessante discussie. Zou Connexxion inderdaad gewoon een slecht verliezer zijn of wil BRU zo graag van Connexxion af dat ze keer op keer de kwalitatieve gunningspunten zo geven dat Qbuzz net wint? Wie weet hier iets meer van?

Qbuzz Chauffeur|15.11.12|21:24

CXX is inderdaad een slecht verliezer, zodra er verloren is is de gang naar de rechter door hun huisjurist al in gang gezet. Ook ik heb ondervonden dat CXX zelfs “gewoon” personeel weggeeft door niet in te schrijven omdat ze het er niet voor kunnen doen. Zo ben ik bij het Qualitybuzz project terecht gekomen :)) (Thanks CXX, geen spijt van gehad). Ik denk dat je daar een punt hebt Arjen, al kan ik het helaas niet bevestigen. Maar als er idd op kwaliteit gegund wordt, is het terecht aan Qbuzz.

Arjen Jaarsma|15.11.12|22:14

Dank je voor je reactie Qbuzz Chauffeur. Lijkt er inderdaad op dat Connexxion slechte verliezer is. Ben wel benieuwd op welk punt Connexxion het nu gaat gooien. Van Qbuzz hoor ik verschillende verhalen; wel meer positieve dan negatieve!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Connexxion gaat opnieuw in beroep tegen gunning Qbuzz | OVPro.nl
Bus Connexxion

Connexxion gaat opnieuw in beroep tegen gunning Qbuzz

Connexxion is opnieuw in beroep gegaan tegen de gunning van het openbaar vervoer in Utrecht aan Qbuzz. De vervoerder heeft daar deze week een beroep voor aangetekend.

Begin oktober werd bekend dat het openbaar vervoer in de stadsregio Utrecht vanaf december 2013 verzorgd wordt door Qbuzz. Het bedrijf won de strijd van Connexxion, dat nu nog het tram- en busvervoer in de regio regelt.

Inschrijving

Volgens het Bestuur Regio Utrecht won Qbuzz de inschrijving, omdat dat bedrijf de beste prijs-kwaliteitverhouding biedt voor de regio en de reiziger. Hiermee raakt GVU, dochterbedrijf van Connexxion het Utrechtse stadsvervoer kwijt. Connexxion vecht dit nu aan, omdat de vervoerder de concessie zelf wil verzorgen.

Eerder gunde het BRU het openbaar vervoer ook al aan Qbuzz, maar eindeloze rechtszaken zorgden ervoor dat de hele procedure opnieuw moest.

GVU-stadsbussen

Connexxion is al meer dan 100 jaar actief in de regio. Met de komst van Qbuzz zullen bijvoorbeeld de bekende GVU-stadsbussen uit het Utrechtse straatbeeld verdwijnen.

Qbuzz is in april 2008 opgericht door Rob van Holten, Leon Struijk en NS. NS heeft een minderheidsbelang van 49 procent in het vervoersbedrijf.

Auteur: Bart Pals

12 reacties op “Connexxion gaat opnieuw in beroep tegen gunning Qbuzz”

Ronald Schoonens|09.11.12|20:34

Daar gaan we weer….!

Vleghel Egel|09.11.12|22:13

Connexxion is altijd een slechte verliezer…..

Paul Lamote|10.11.12|13:17

@vleghel egel
Ik weet niet of het wel aan CXX ligt. Het lijkt er meer op dat het BRU onder een hoedje speelt met NS (hoofdkantoor in Utrecht) dat de moedermaatschappij van Qbuzz is. Qbuzz is keer op keer duurder dan andere vervoerders maar desondanks krijgt Qbuzz keer op keer om onduidelijke redenen de concessie toegewezen.

Qbuzz Chauffeur|10.11.12|22:50

Even een reactie meneer Lamote.
NS is NIET het moederbedrijf van Qbuzz!!
NS Finacial services heeft een minderheids belang (om rendement) in het bedrijf Qbuzz en niets anders.
In de concessie BRU ging (en gaat het nu weer) om kwaliteit, en dat is iets dat bij het bedrijf dat Connexxion heet een vreemd iets, ook het GVU wat een aantal jaar geleden is geannexeerd door CXX klaagt over uitbuiting door CXX.

Maar wat ik kwijt wilde is de link die U legt een hele verkeerde veronderstelling is.
M vr gr

Ronald Schoonens|11.11.12|21:26

Qbuzz is niet voor niets drie keer achter elkaar verkozen tot “beste vervoerder”.
Ikzelf heb daar ook aan meegedragen als Qbuzz chauffeur.
CXX heeft hier inderdaad geen kaas van gegeten…
Het is alleen jammer dat dit Qbuzz gevoel en mentaliteit verdwijnt in stadsregio Rotterdam door de gunning aan RET.

Vleghel Egel|12.11.12|19:56

Connexxion is een moloch. Gedraagt zich zeer dominant en agressief in de markt van CVV Leerlingen en WMO vervoer.
De OVtak is alle gevoel voor de reiziger kwijt.

Paul Lamote|14.11.12|13:56

Qbuzz is vooral populair onder chauffeurs maar niet onder de reizigers. Bitter weinig ritten voor veel geld en dan rijden ze ook nog overal parallel aan de trein (zinloos dus). Arriva biedt je als reiziger veel meer waar voor je geld.

Qbuzz Chauffeur|15.11.12|02:15

Nou Paul dan zou ik toch je huiswerk is beter doen, waarschijnlijk ben je en groninger of fries maar als je uit Rotterdam of omstreken zou komen zou je beter weten………. Zoals Ronald hierboven schrijft, Qbuzz is al 3 jaar op rij als de beste vervoerder uit de klantbarometer (KLANT!!!!) gekomen. En dat is niet omdat alle chauffeurs hebben zitten stemmen, maar JUIST onze reizigers. En met wat voor cijfers, op het lest een dikke 8! Nee kon ik het maar nog laten zien hoe tevrede iedereen hier is

Ronald Schoonens|15.11.12|11:22

En nu maar afwachten hoe “onze reizigers” ons dit jaar hebben beoordeeld en hoe dat volgend jaar zal zijn als Qbuzz niet meer rijd in de stadsregio Rotterdam.

Arjen Jaarsma|15.11.12|19:22

Interessante discussie. Zou Connexxion inderdaad gewoon een slecht verliezer zijn of wil BRU zo graag van Connexxion af dat ze keer op keer de kwalitatieve gunningspunten zo geven dat Qbuzz net wint? Wie weet hier iets meer van?

Qbuzz Chauffeur|15.11.12|21:24

CXX is inderdaad een slecht verliezer, zodra er verloren is is de gang naar de rechter door hun huisjurist al in gang gezet. Ook ik heb ondervonden dat CXX zelfs “gewoon” personeel weggeeft door niet in te schrijven omdat ze het er niet voor kunnen doen. Zo ben ik bij het Qualitybuzz project terecht gekomen :)) (Thanks CXX, geen spijt van gehad). Ik denk dat je daar een punt hebt Arjen, al kan ik het helaas niet bevestigen. Maar als er idd op kwaliteit gegund wordt, is het terecht aan Qbuzz.

Arjen Jaarsma|15.11.12|22:14

Dank je voor je reactie Qbuzz Chauffeur. Lijkt er inderdaad op dat Connexxion slechte verliezer is. Ben wel benieuwd op welk punt Connexxion het nu gaat gooien. Van Qbuzz hoor ik verschillende verhalen; wel meer positieve dan negatieve!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.