OV-chipkaart, poortjes, Utrecht Centraal

‘Hoge reiskosten door afrekenen achteraf met OV-chipkaart’

Foto Inge

Het achteraf afrekenen op basis van de gereisde kilometers met de OV-chipkaart heeft er voor gezorgd dat het reizen met het openbaar vervoer juist duurder is geworden. Het betalen per kilometer is kostenverhogend omdat dit meer backoffice-werkzaamheden vereist, het levert de reiziger ongemakken op en heeft beperkingen. Dat zegt directeur Manu Lageirse van Veolia.

Tarieven

Lageirse vergelijkt in een column de Nederlandse situatie met die in het buitenland. De oorzaak van de problemen met de OV-chipkaart zitten volgens de directeur “veel minder in de overstap van de papieren naar elektronische drager, maar in de fundamentele keuze voor hoe tarieven afgerekend worden”.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Marieke van Gompel

1 reactie op “‘Hoge reiskosten door afrekenen achteraf met OV-chipkaart’”

Evert Bouws|14.08.13|00:27

Nou horen we het ook eens van een ander. Het huidige saldosysteem is bepaald niet klantvriendelijk, al was het alleen maar, omdat een reiziger die een bus of tram verlaat, wel erg veel tegelijk moet doen: in een meestal nog rijdend voertuig zich naar de uitgang begeven; daarbij heb je beide handen nodig om niet om te vallen. De meeste reizigers hebben ook enige bagage bij zich, dus dat maakt het nog wat moeilijker. En dan moet je de chipkaart pakken en uitchecken. Opperste concentratie is nodig.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Hoge reiskosten door afrekenen achteraf met OV-chipkaart’ | OVPro.nl
OV-chipkaart, poortjes, Utrecht Centraal

‘Hoge reiskosten door afrekenen achteraf met OV-chipkaart’

Foto Inge

Het achteraf afrekenen op basis van de gereisde kilometers met de OV-chipkaart heeft er voor gezorgd dat het reizen met het openbaar vervoer juist duurder is geworden. Het betalen per kilometer is kostenverhogend omdat dit meer backoffice-werkzaamheden vereist, het levert de reiziger ongemakken op en heeft beperkingen. Dat zegt directeur Manu Lageirse van Veolia.

Tarieven

Lageirse vergelijkt in een column de Nederlandse situatie met die in het buitenland. De oorzaak van de problemen met de OV-chipkaart zitten volgens de directeur “veel minder in de overstap van de papieren naar elektronische drager, maar in de fundamentele keuze voor hoe tarieven afgerekend worden”.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Marieke van Gompel

1 reactie op “‘Hoge reiskosten door afrekenen achteraf met OV-chipkaart’”

Evert Bouws|14.08.13|00:27

Nou horen we het ook eens van een ander. Het huidige saldosysteem is bepaald niet klantvriendelijk, al was het alleen maar, omdat een reiziger die een bus of tram verlaat, wel erg veel tegelijk moet doen: in een meestal nog rijdend voertuig zich naar de uitgang begeven; daarbij heb je beide handen nodig om niet om te vallen. De meeste reizigers hebben ook enige bagage bij zich, dus dat maakt het nog wat moeilijker. En dan moet je de chipkaart pakken en uitchecken. Opperste concentratie is nodig.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.