9292 doelwit van DDoS-aanvallen

9292

9292 heeft de afgelopen dagen te maken gehad met zogenaamde DDoS-aanvallen (Distributed Denial-of-Service). De online diensten van 9292 zijn van vorige week woensdagnacht tot en met afgelopen maandagnacht volledig platgelegd. De dienstverlening is hierdoor volgens 9292 op alle kanalen ernstig onder druk komen te staan en vele reizigers hebben het zonder reisinformatie moeten stellen.

Stefan Hulman, Algemeen Directeur 9292: “Wij betreuren het zeer dat onze gebruikers, die op onze informatie rekenen, hier overlast van hebben ondervonden. Vrijdag 16 augustus hebben wij onmiddellijk aangifte gedaan van deze misdaad. Op verzoek van de politie hebben wij niet anders kunnen communiceren dan dat er sprake was van ernstige verstoringen in onze dienstverlening. Dit was echter noodzakelijk om het mogelijk te maken om deze zaak te rechercheren. Wij rekenen hiervoor op het begrip van onze gebruikers.”

Diensten hersteld

9292 heeft de afgelopen dagen de diensten zo snel mogelijk weer hersteld. Hierbij is gebruik gemaakt van externe beveiligingscapaciteit. Tonny Wildvank, Manager Operations en adjunct-directeur van 9292: “Ons werk werd ernstig bemoeilijkt omdat de aanvallen steeds terugkeerden. We hebben gezien wat de aanvallen teweeg brachten bij onze gebruikers en hebben mede daarom voortdurend doorgewerkt. Mochten zich opnieuw aanvallen voordoen dan kan onze dienstverlening opnieuw onderbroken worden om de herstelwerkzaamheden zo snel mogelijk op te kunnen pakken.”

9292 hield haar gebruikers de afgelopen dagen via Twitter op de hoogte van de DDoS-aanvallen.

Auteur: Marieke van Gompel

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.