Centraal Museum, Utrecht

OVPro organiseert BusVision: congres over bus van de toekomst

Hoe gaat het toekomstig busmaterieel van het OV in Nederland eruit zien? En welke keuzes worden er gemaakt op het gebied van gewichtsbesparing, de inzet van groot en klein materieel, brandstof en infrastructuur? Deze en andere vragen worden op 15 april beantwoord tijdens BusVision 2014. Het congres voor experts en verantwoordelijken voor het busmaterieel bij vervoerders, fabrikanten en overheden vindt plaats in het Centraal Museum in Utrecht. BusVision wordt georganiseerd door OVPro, vakblad voor het stads- en streekvervoer. Grijp je kans om mee te denken over de bussen die in de periode tussen 2020 en 2030 het straatbeeld zullen bepalen.

Voormalig secretaris-generaal Hans Rat van de internationale organisatie UITP geeft zijn visie op de toekomst van het busvervoer en plaatst het in een internationaal perspectief. Hoe ziet de wereld er over zo’n 10 tot 15 jaar uit? Er hoe zal de wereldbevolking zich dan gaan verplaatsen? Wat betekenen deze internationale ontwikkelingen voor het OV in Nederland?

Praktijkvoorbeelden

Tijdens het congresprogramma komen diverse praktijkvoorbeelden aan bod. Zo vertelt Jan van Riel van Bestuur Regio Utrecht over de implementatie van de OV-concessie in de regio Utrecht begin dit jaar. Directeur Leon Struijk van Qbuzz, de winnaar van de concessie in Utrecht, zal daarna zijn visie geven over het OV van de toekomst en waar we naartoe gaan met de inzet van materieel in de komende jaren.

Rikus Spithorst van Maatschappij Voor Beter OV en Leon Struijk gaan daarna met elkaar in debat over het spanningsveld tussen reizigerstevredenheid en punctualiteit enerzijds en vervoerders die willen innoveren met nieuw materieel in de dienstregeling anderzijds.

Techniek

In de tweede helft van het congresprogramma duiken we verder de techniek in. Zo vertelt Ellen Lastdrager van Zero Emissie Busvervoer over het ketenbrede TCO model. Dit model waarmee de Total Coàst of Ownership van bussen kan worden berekend is mogelijk gemaakt door ondersteuning van de Europese Commissie.

Minder gewicht betekent ook minder brandstof. Een deskundige geeft inzicht geeft in gewichtsbesparende technieken voor het bouwen van bussen. En hoe kan ICT-technologie en OV-chipkaart data gebruikt worden om de dienstregeling te optimaliseren? Directeur Auke Huisman van Humanis Consulting Group legt het uit.

Inschrijven

Kaarten voor het congres à 399 euro zijn verkrijgbaar via www.ovpro.nl/bus-vision-2014/.

Wij kijken er naar uit om u op 15 april te verwelkomen op BusVision 2014 in het Centraal Museum in Utrecht.

Vragen? Mail ze naar manouk.brouwers@ovpro.nl.

Auteur: Marieke van Gompel

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

OVPro organiseert BusVision: congres over bus van de toekomst | OVPro.nl
Centraal Museum, Utrecht

OVPro organiseert BusVision: congres over bus van de toekomst

Hoe gaat het toekomstig busmaterieel van het OV in Nederland eruit zien? En welke keuzes worden er gemaakt op het gebied van gewichtsbesparing, de inzet van groot en klein materieel, brandstof en infrastructuur? Deze en andere vragen worden op 15 april beantwoord tijdens BusVision 2014. Het congres voor experts en verantwoordelijken voor het busmaterieel bij vervoerders, fabrikanten en overheden vindt plaats in het Centraal Museum in Utrecht. BusVision wordt georganiseerd door OVPro, vakblad voor het stads- en streekvervoer. Grijp je kans om mee te denken over de bussen die in de periode tussen 2020 en 2030 het straatbeeld zullen bepalen.

Voormalig secretaris-generaal Hans Rat van de internationale organisatie UITP geeft zijn visie op de toekomst van het busvervoer en plaatst het in een internationaal perspectief. Hoe ziet de wereld er over zo’n 10 tot 15 jaar uit? Er hoe zal de wereldbevolking zich dan gaan verplaatsen? Wat betekenen deze internationale ontwikkelingen voor het OV in Nederland?

Praktijkvoorbeelden

Tijdens het congresprogramma komen diverse praktijkvoorbeelden aan bod. Zo vertelt Jan van Riel van Bestuur Regio Utrecht over de implementatie van de OV-concessie in de regio Utrecht begin dit jaar. Directeur Leon Struijk van Qbuzz, de winnaar van de concessie in Utrecht, zal daarna zijn visie geven over het OV van de toekomst en waar we naartoe gaan met de inzet van materieel in de komende jaren.

Rikus Spithorst van Maatschappij Voor Beter OV en Leon Struijk gaan daarna met elkaar in debat over het spanningsveld tussen reizigerstevredenheid en punctualiteit enerzijds en vervoerders die willen innoveren met nieuw materieel in de dienstregeling anderzijds.

Techniek

In de tweede helft van het congresprogramma duiken we verder de techniek in. Zo vertelt Ellen Lastdrager van Zero Emissie Busvervoer over het ketenbrede TCO model. Dit model waarmee de Total Coàst of Ownership van bussen kan worden berekend is mogelijk gemaakt door ondersteuning van de Europese Commissie.

Minder gewicht betekent ook minder brandstof. Een deskundige geeft inzicht geeft in gewichtsbesparende technieken voor het bouwen van bussen. En hoe kan ICT-technologie en OV-chipkaart data gebruikt worden om de dienstregeling te optimaliseren? Directeur Auke Huisman van Humanis Consulting Group legt het uit.

Inschrijven

Kaarten voor het congres à 399 euro zijn verkrijgbaar via www.ovpro.nl/bus-vision-2014/.

Wij kijken er naar uit om u op 15 april te verwelkomen op BusVision 2014 in het Centraal Museum in Utrecht.

Vragen? Mail ze naar manouk.brouwers@ovpro.nl.

Auteur: Marieke van Gompel

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.