IC-bus, internationale bus, Deutsche Bahn

Arriva gaat internationale buslijn Düsseldorf-Eindhoven-Antwerpen rijden

Arriva Touring gaat met ingang van maandag 23 juni in opdracht van Deutsche Bahn, een internationale buslijn van Düsseldorf via Eindhoven naar Antwerpen rijden. In het traject wordt een viertal haltes aangedaan, namelijk Düsseldorf Airport, Düsseldorf Hauptbahnhof, Eindhoven Centraal Station en Antwerpen Centraal. Er wordt zeven dagen per week volgens een vaste dienstregeling gereden en de frequentie is minimaal drie keer per dag.

De reis tussen Düsseldorf en Eindhoven Centraal Station bedraagt 1.30 uur en tussen Eindhoven en Antwerpen is de reistijd 1.15 uur. Daarbij worden luxe touringcars (dubbeldekkers) ingezet. Deze bussen zijn voorzien van toilet, WiFi en extra beenruimte. Ook zijn er snacks en drankjes te verkrijgen.

Grensoverschrijdend OV

Directeur Anne Hettinga van Arriva: “Met deze nieuwe buslijn willen we grensoverschrijdend openbaar vervoer aanbieden. Hierdoor ontstaat er een goede verbinding tussen belangrijke internationale steden. Met de ervaring van Deutsche Bahn op het gebied van internationale verbindingen en de expertise van Arriva Touring, kunnen we deze lijn tot een succes brengen.”

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is redacteur van OVPro en hoofdredacteur van de online vakbladen van ProMedia Group.

4 reacties op “Arriva gaat internationale buslijn Düsseldorf-Eindhoven-Antwerpen rijden”

Multidimensiona|13.06.14|14:53

Zou deze verbinding niet ook erg interessant zijn per trein? Lijkt mij een mooie manier voor Deutsche Bahn/Arriva of een andere speler om het Nederlandse hoofdrailnet (incl. HSL) te gebruiken voor een internationale verbinding. Zouden de provincie, Breda en Eindhoven geen interesse hebben?

René Valk|13.06.14|17:15

Waar zijn de Dienstregeling en de prijzen te lezen ????

David Re|16.06.14|08:31

De dienstregeling en de prijzen zijn hier te lezen: http://www.bahn.com/i/view/NLD/nl/prices/europe/ic-bus.shtml

Philip Scheel|01.07.14|21:07

Trein aanleggen is een hele dure zaak. Ligt er per saldo voor miljarden, blijkt er opeens niemand meer van D naar A te gaan via E. Nee, dan een buslijn, zo opgeheven. Bussen zijn overigens exploitatief nog steeds veel goedkoper (50%?) dan railverbindingen. En bussen zijn voveel flexibeler (er zit een stuur op…) Overigens had Connexxion/ZWN jaren een prima internationale verbinding samen met De Lijn, lijn 20, gelukkig is dat door Veolia vakkundig om zeep geholpen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.