Directeur Anne Hettinga, Arriva

Arriva gaat ook buslijn Düsseldorf-Roermond-Brussel exploiteren

Arriva heeft er vanaf maandag 22 september een nieuwe internationale buslijn bij. Vanaf die dag gaat Arriva Touring in opdracht van Deutsche Bahn de verbinding van Düsseldorf via Roermond naar Brussel rijden. Het is de tweede samenwerking tussen de organisaties op het gebied van internationaal busvervoer. Arriva Touring verzorgt sinds juni van dit jaar ook al het busvervoer op het traject Düsseldorf-Eindhoven-Antwerpen.

Arriva rijdt vanaf 22 september gedurende 7 dagen per week volgens een vaste dienstregeling. Dat gebeurt in een frequentie van vier keer per dag. De bus stopt bij de haltes Düsseldorf Hauptbahnhof, Roermond Centraal Station en Brussel Centraal. Reizigers profiteren daarmee van een snelle reistijd. De reis van Düsseldorf naar Roermond bedraagt 50 minuten en van Roermond naar Brussel 2 uur. Er worden luxe dubbeldekker touringcars ingezet, waarbij reizigers gebruik kunnen maken van een toilet, WiFi en extra beenruimte. Ook zijn ersnacks en drankjes verkrijgbaar.

Contract

Directeur Anne Hettinga van Arriva: “Dit is een groot compliment voor de medewerkers die hebben bijgedragen aan de totstandkoming van dit contract. Het laat zien dat we door een goede samenwerking met onze moederorganisatie Deutsche Bahn belangrijke internationale steden met elkaar verbinden.”

Voor een enkele reis Düsseldorf-Brussel kunnen reizigers een ticket kopen vanaf veertien euro. Tickets voor Düsseldorf-Roermond en Roermond-Brussel zijn verkrijgbaar vanaf negen euro. Tickets zijn online te koop via www.bahn.com/nl/icbus-brussel.

Bekijk hier de videoreportage over de opening van de buslijn Düsseldorf-Eindhoven-Antwerpen:

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is redacteur van OVPro en hoofdredacteur van de online vakbladen van ProMedia Group.

2 reacties op “Arriva gaat ook buslijn Düsseldorf-Roermond-Brussel exploiteren”

Paul Lamote|02.09.14|15:31

DB is tegenwoordig Deutsche Bus?

Guus Albrecht|22.09.14|21:43

Deutsche Bahn wird Deutschser Bus? Als dit maar op den duur niet het opheffen van treinverbindingen betekent. Spoorverkeer is nog immer milieuvriendelijker dan busvervoer. De bus moet van de weg gebruik maken, samen met al het overige autoverkeer. De trein berijdt een eigen baan en op de lange en middellange afstanden is de trein superieur aan de bus.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.