Connexxion biedt klantenservice aan via Whatsapp

Bus Connexxion

Reizigers die een vraag willen stellen aan Connexxion, kunnen deze voortaan ook via WhatsApp stellen. Connexxion is de eerste OV-vervoerder die klantenservice via WhatsApp aanbiedt. De vervoerder hoopt zo een positieve impuls te geven aan de klanttevredenheid. 

“Reizigers ervaren tien minuten wachten aan de telefoon als een eeuwigheid”, aldus Connexxion. “Maar wanneer reizigers binnen tien minuten een reactie krijgen via WhatsApp, ervaren ze dat als positief. Via WhatsApp stel je een vraag en ga je ondertussen door met andere bezigheden.”

Klantenservice

Dit jaar kunnen reizigers alleen in de regio’s waar Connexxion-dochter Breng rijdt via WhatsApp contact opnemen met de vervoerder. Volgend jaar zullen ook de andere regio’s worden toegevoegd waar Connexxion of één van haar dochters rijdt. Volgens Connexxion is WhatsApp zo populair vanwege de laagdrempeligheid en het persoonlijke één-op-één-contact. Bovendien is de App gratis.

Er zijn nog geen andere OV-vervoerders die de reizigers via WhatsApp ondersteunen en via deze app vragen beantwoorden. Wel maakten Schiphol, 9292 en Transavia al eerder gebruik van WhatsApp om met haar klanten in contact te komen. Het webcareteam van Connexxion zorgt voor de reacties op de WhatsApp-vragen. Reizigers krijgen gewoonlijk in een paar minuten een reactie.

Breng

De Whatsapp service begon als een proef van Breng. In de omgeving Arnhem konden reizigers vragen stellen over onder meer de dienstregeling. Connexxion kreeg zoveel positieve reacties op deze proef dat de vervoerder nu besloten heeft de service in heel Nederland aan te gaan bieden.

Auteur: Inge Jacobs

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.