Transdev Group verkoopt Eurolines aan FlixBus

FlixBus en Transdev hebben een akkoord bereikt over de verkoop van Eurolines/isilines. FlixBus neemt Eurolines/isilines over van het moederbedrijf van Connexxion. Beide bedrijven richten zich op het aanbieden van langeafstandsverbindingen per bus. FlixBus doet dit sinds 2013 ook en opereert sinds enkele jaren ook vanuit Nederland. 

Het gaat hier om de activiteiten van Eurolines in Frankrijk, Nederland, België, Tsjechië en Spanje. Onder het merk Isilines opereert Eurolines binnen Frankrijk en dat gaat ook over naar FlixBus. “In de markten met Eurolines-bedrijven zullen de daar werkzame FlixBus-directeurs de respectievelijke bedrijven leiden. Transdev Group behoudt zijn B2B-busverhuuractiviteiten in Frankrijk, deze zullen worden uitgevoerd onder het Transdev-merk”, aldus FlixBus.

Integratie

De komende maanden werken de twee samen om de organisaties en netwerken te integreren. “Door de integratie van netwerken hebben we één sterk gecombineerd aanbod in plaats van parallelle busritten. De integratie van Eurolines versterkt ons Europese netwerk en vult onze verdere groei in Europese kernmarkten aan”, aldus Jesper Vis, directeur bij FlixBus Benelux.

Voor Transdev komt de verkoop nu goed uit, omdat het bedrijf zichzelf meer wil richten op de kernactiviteiten. “Onze teams konden snel en efficiënt met FlixBus onderhandelen over de verkoop van de langeafstandsbus-activiteiten van Transdev Group”, aldus Thierry Mallet, CEO Transdev Group. “Deze verkoop maakt deel uit van Transdevs nieuwe strategie om zich te richten op de kern van ons bedrijf; openbaar vervoer en B2B-transportservices. Dit doen we door de combinatie van kwaliteit voor de beste prijs, technologische en digitale innovatie, met de specifieke bedoeling om de ervaring voor de klant te verbeteren.”

Mobiliteit

Jesper Vis, directeur FlixBus Benelux: “We willen groene en betaalbare mobiliteit aanbieden aan reizigers van over de hele wereld. De netwerken van Eurolines en isilines maken het mogelijk ons Europese bereik nog verder uit te breiden. Nadat we beide bedrijven grondig geëvalueerd hebben, zullen we doen wat we altijd hebben gedaan: het beste aanbod voor de klant creëren, zowel qua netwerk als service.”

Auteur: Inge Jacobs

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.