Trein R-NET Dordrecht

Wie treft blaam voor de misère in de concessie DMG?

Foto: JP

Gebrekkig materieel, elektrische bussen die stilvallen en te krappe rijtijden. Chauffeurs die dusdanig veel klachten over zich heen krijgen, dat het ziekteverzuim enorm stijgt. Te weinig stewards en een forse toename van het aantal zwartrijders op de MerwedeLingeLijn. Lange tijd leken de problemen bij het openbaar vervoer in de concessie Drechtsteden-Molenlanden-Gorinchem (DMG) nauwelijks bij te benen. 

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Inge Jacobs

1 reactie op “Wie treft blaam voor de misère in de concessie DMG?”

Antoine Berben|04.02.20|11:18

Er kan ook gedacht worden aan oplossingen zoals die op plaatsen in Duitsland bestaan: het materieel is eigendom van de concessieverlener en heeft een eigen kleurstelling die niet behoeft te worden gewijzigd. De concessienemer huurt dit materieel en neemt het personeel over van de vorige concessienemer waardoor er al veel plooien zijn gladgestreken. Ook raakt het dan minder voor de hand liggend om vervolgens ook nog eens de hele inrichting van de concessie te gaan wijzigen. Dat scheelt ook weer!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Wie treft blaam voor de misère in de concessie DMG? | OVPro.nl
Trein R-NET Dordrecht

Wie treft blaam voor de misère in de concessie DMG?

Foto: JP

Gebrekkig materieel, elektrische bussen die stilvallen en te krappe rijtijden. Chauffeurs die dusdanig veel klachten over zich heen krijgen, dat het ziekteverzuim enorm stijgt. Te weinig stewards en een forse toename van het aantal zwartrijders op de MerwedeLingeLijn. Lange tijd leken de problemen bij het openbaar vervoer in de concessie Drechtsteden-Molenlanden-Gorinchem (DMG) nauwelijks bij te benen. 

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Inge Jacobs

1 reactie op “Wie treft blaam voor de misère in de concessie DMG?”

Antoine Berben|04.02.20|11:18

Er kan ook gedacht worden aan oplossingen zoals die op plaatsen in Duitsland bestaan: het materieel is eigendom van de concessieverlener en heeft een eigen kleurstelling die niet behoeft te worden gewijzigd. De concessienemer huurt dit materieel en neemt het personeel over van de vorige concessienemer waardoor er al veel plooien zijn gladgestreken. Ook raakt het dan minder voor de hand liggend om vervolgens ook nog eens de hele inrichting van de concessie te gaan wijzigen. Dat scheelt ook weer!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.