BYD bus op Busworld

Gedeputeerde kaart oneerlijke concurrentie busaanbesteding aan in Brussel

Foto: perskit BYD

Europese regels staan nu niet toe dat een provincie in een OV-concessie eisen kan stellen aan de herkomst van het busmaterieel. Dat blijkt uit onderzoek van Overijssel naar aanleiding van het besluit van Keolis om voor de concessie IJssel-Vecht bussen bij het Chinese BYD te kopen. Daarom heeft gedeputeerde Eddy van Hijum namens de provincie in Brussel een voorstel gedaan om het Europese bedrijfsleven beter te beschermen.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Inge Jacobs

1 reactie op “Gedeputeerde kaart oneerlijke concurrentie busaanbesteding aan in Brussel”

Rik Spring|09.07.20|20:56

Beetje onzin, stel je voor dat de provincie gaat bepalen welk merk bus er moet komen, dat moet je niet willen.
Die ambtenaren hebben geen verstand van het OV.
En het verhaal gaat ook over de krokodillentranen van VDL..
De reden dat Keolis geen VDL bussen nam
was om de simpele reden dat zij niet de bussen konden leveren, die Keolis nódig had.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Gedeputeerde kaart oneerlijke concurrentie busaanbesteding aan in Brussel | OVPro.nl
BYD bus op Busworld

Gedeputeerde kaart oneerlijke concurrentie busaanbesteding aan in Brussel

Foto: perskit BYD

Europese regels staan nu niet toe dat een provincie in een OV-concessie eisen kan stellen aan de herkomst van het busmaterieel. Dat blijkt uit onderzoek van Overijssel naar aanleiding van het besluit van Keolis om voor de concessie IJssel-Vecht bussen bij het Chinese BYD te kopen. Daarom heeft gedeputeerde Eddy van Hijum namens de provincie in Brussel een voorstel gedaan om het Europese bedrijfsleven beter te beschermen.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Inge Jacobs

1 reactie op “Gedeputeerde kaart oneerlijke concurrentie busaanbesteding aan in Brussel”

Rik Spring|09.07.20|20:56

Beetje onzin, stel je voor dat de provincie gaat bepalen welk merk bus er moet komen, dat moet je niet willen.
Die ambtenaren hebben geen verstand van het OV.
En het verhaal gaat ook over de krokodillentranen van VDL..
De reden dat Keolis geen VDL bussen nam
was om de simpele reden dat zij niet de bussen konden leveren, die Keolis nódig had.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.