Arriva-bus op Deventer

Arriva verkozen tot meest klantvriendelijke vervoerder

Arriva heeft een prijs in ontvangst mogen nemen als meest klantvriendelijke openbaar vervoerbedrijf in Nederland. De vervoerder werd uitgeroepen tot branchewinnaar in een verkiezing die werd uitgevoerd door marktonderzoeksbureau MarketResponse. Reizigers waren vooral te spreken over goede verbindingen op het platteland en de stiptheid.

Reizigers beoordeelden Arriva als beste met een 7,24. Daarmee eindigt het nipt voor spoorvervoerder NS (7,2) en de Rotterdamse stadsvervoerder RET (7,15). Vorig jaar eindigde Arriva nog met een klein verschil achter Connexxion, dat nu vierde werd. De top-vijf wordt gecomplementeerd door de Amsterdamse stadsvervoerder GVB.

Doorlopend onderzoek

De resultaten van de verkiezing komen tot stand uit doorlopend en onafhankelijk onderzoek door MarketResponse. Iedere vervoerder doet hier automatisch aan mee. Bedrijven kunnen zich niet aanmelden of mensen laten stemmen.

Er werd dit jaar voor de vierde keer een winnaar uitgeroepen in de categorie openbaar vervoer. Tot nu toe kende de verkiezing telkens een andere vervoerder als winnaar. In 2018 ging de eer naar RET, in 2019 naar HTM en vorig jaar werd Connexxion beoordeeld als meest klantvriendelijk.

Auteur: Dylan Metselaar

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.