Kabinet ziet toekomst in Bus Rapid Transit en investeert flink
Een snelbus met comfort die dagelijks 10.000 reizigers van A naar B brengt, dat vat het Bus Rapid Transit-concept goed samen. De regering trekt fors de portemonnee voor de zogenoemde snelbus. De realisatie van de BRT op de corridor Utrecht-Breda moet in 2030 voltooid zijn. Ook tussen Leiden en Zoetermeer gaat een robuuste snelbus rijden.
Verder lezen?
U hebt het maximumaantal gratis artikelen bereikt voor deze maand. U kunt een abonnement nemen om verder te lezen.
Het punt is dat de overheid steeds sterker focust op projectsimpelheid en aanlegkosten. Dat is mede het gevolg van de opeenstapeling van mislukte railprojecten, en de probleem- en kostenexplosies bij railprojecten. HSL-Zuid, Lightrail, Randstadrail, Hoekse Lijn, Uithoflijn, Zwolle-Kampen, Maaslijn, ERTMS : het gaat maar door. Railforum zal nog veel dieper in de spiegel moeten gaan kijken dan met de Kenniskring Systeemintegratie.
Budget-oplossing van vroem-vroem kabinet.