snelbus

Kabinet ziet toekomst in Bus Rapid Transit en investeert flink

Bizzliner van EBS biedt meer comfort dan een reguliere bus. Foto: Wikipedia.

Een snelbus met comfort die dagelijks 10.000 reizigers van A naar B brengt, dat vat het Bus Rapid Transit-concept goed samen. De regering trekt fors de portemonnee voor de zogenoemde snelbus. De realisatie van de BRT op de corridor Utrecht-Breda moet in 2030 voltooid zijn. Ook tussen Leiden en Zoetermeer gaat een robuuste snelbus rijden.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Sander van Vliet

Sander van Vliet is de vaste redacteur voor OVPro en werkt nauw samen met zusterpublicaties VerkeersNet en TaxiPro. Na de studies journalistiek en filosofie werkte hij in de sportjournalistiek. De Leidenaar ziet dat een goede en betrouwbare OV-sector onmisbaar is en houdt de lezer van OVPro graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de OV-wereld.

2 reacties op “Kabinet ziet toekomst in Bus Rapid Transit en investeert flink”

Cornelius Koelewijn|13.12.22|11:00

Budget-oplossing van vroem-vroem kabinet.

asierts|15.12.22|05:29

Het punt is dat de overheid steeds sterker focust op projectsimpelheid en aanlegkosten. Dat is mede het gevolg van de opeenstapeling van mislukte railprojecten, en de probleem- en kostenexplosies bij railprojecten. HSL-Zuid, Lightrail, Randstadrail, Hoekse Lijn, Uithoflijn, Zwolle-Kampen, Maaslijn, ERTMS : het gaat maar door. Railforum zal nog veel dieper in de spiegel moeten gaan kijken dan met de Kenniskring Systeemintegratie.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.