snelbus

Kabinet ziet toekomst in Bus Rapid Transit en investeert flink

Bizzliner van EBS biedt meer comfort dan een reguliere bus. Foto: Wikipedia.

Een snelbus met comfort die dagelijks 10.000 reizigers van A naar B brengt, dat vat het Bus Rapid Transit-concept goed samen. De regering trekt fors de portemonnee voor de zogenoemde snelbus. De realisatie van de BRT op de corridor Utrecht-Breda moet in 2030 voltooid zijn. Ook tussen Leiden en Zoetermeer gaat een robuuste snelbus rijden.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Sander Van Vliet

2 reacties op “Kabinet ziet toekomst in Bus Rapid Transit en investeert flink”

asierts|15.12.22|05:29

Het punt is dat de overheid steeds sterker focust op projectsimpelheid en aanlegkosten. Dat is mede het gevolg van de opeenstapeling van mislukte railprojecten, en de probleem- en kostenexplosies bij railprojecten. HSL-Zuid, Lightrail, Randstadrail, Hoekse Lijn, Uithoflijn, Zwolle-Kampen, Maaslijn, ERTMS : het gaat maar door. Railforum zal nog veel dieper in de spiegel moeten gaan kijken dan met de Kenniskring Systeemintegratie.

Cornelius Koelewijn|13.12.22|11:00

Budget-oplossing van vroem-vroem kabinet.