
Kabinet ziet toekomst in Bus Rapid Transit en investeert flink
Een snelbus met comfort die dagelijks 10.000 reizigers van A naar B brengt, dat vat het Bus Rapid Transit-concept goed samen. De regering trekt fors de portemonnee voor de zogenoemde snelbus. De realisatie van de BRT op de corridor Utrecht-Breda moet in 2030 voltooid zijn. Ook tussen Leiden en Zoetermeer gaat een robuuste snelbus rijden.
Verder lezen?
U hebt het maximumaantal gratis artikelen bereikt voor deze maand. U kunt een abonnement nemen om verder te lezen.
Budget-oplossing van vroem-vroem kabinet.
Het punt is dat de overheid steeds sterker focust op projectsimpelheid en aanlegkosten. Dat is mede het gevolg van de opeenstapeling van mislukte railprojecten, en de probleem- en kostenexplosies bij railprojecten. HSL-Zuid, Lightrail, Randstadrail, Hoekse Lijn, Uithoflijn, Zwolle-Kampen, Maaslijn, ERTMS : het gaat maar door. Railforum zal nog veel dieper in de spiegel moeten gaan kijken dan met de Kenniskring Systeemintegratie.