Leefbaar Rotterdam

Nog altijd weinig nachtbussen in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht

Bussen komen in de avond aan op Utrecht Centraal. Foto: ANP/Hollandse Hoogte/Bert Spiertz.

De nachtbus bracht voor de coronacrisis mensen na een avond stappen veilig thuis. De coronacrisis is voorbij en de horeca is weer open, maar de nachtbus is nog steeds niet overal terug. Leefbaar Rotterdam vraagt nogmaals aandacht voor het nachtelijk OV. Volgens de politieke partij worden jongeren door het ontbreken van nachtelijk OV gedwongen tot dure taxi, of andere onveilige alternatieven. “Als je niet meer op je eigen benen kan staan, kan je beter in een bus stappen dan een deelscooter besturen”, zegt Leefbaar Rotterdam fractievoorzitter Bart van Drunen.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Sander van Vliet

Sander van Vliet is de vaste redacteur voor OVPro en werkt nauw samen met zusterpublicaties VerkeersNet en TaxiPro. Na de studies journalistiek en filosofie werkte hij in de sportjournalistiek. De Leidenaar ziet dat een goede en betrouwbare OV-sector onmisbaar is en houdt de lezer van OVPro graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de OV-wereld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Nog altijd weinig nachtbussen in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht | OVPro.nl
Leefbaar Rotterdam

Nog altijd weinig nachtbussen in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht

Bussen komen in de avond aan op Utrecht Centraal. Foto: ANP/Hollandse Hoogte/Bert Spiertz.

De nachtbus bracht voor de coronacrisis mensen na een avond stappen veilig thuis. De coronacrisis is voorbij en de horeca is weer open, maar de nachtbus is nog steeds niet overal terug. Leefbaar Rotterdam vraagt nogmaals aandacht voor het nachtelijk OV. Volgens de politieke partij worden jongeren door het ontbreken van nachtelijk OV gedwongen tot dure taxi, of andere onveilige alternatieven. “Als je niet meer op je eigen benen kan staan, kan je beter in een bus stappen dan een deelscooter besturen”, zegt Leefbaar Rotterdam fractievoorzitter Bart van Drunen.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Sander van Vliet

Sander van Vliet is de vaste redacteur voor OVPro en werkt nauw samen met zusterpublicaties VerkeersNet en TaxiPro. Na de studies journalistiek en filosofie werkte hij in de sportjournalistiek. De Leidenaar ziet dat een goede en betrouwbare OV-sector onmisbaar is en houdt de lezer van OVPro graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de OV-wereld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.