Wetswijziging

Fleur Gräper-van Koolwijk: “Aantal bushaltes zegt niks over bereikbaarheid”

Fleur Gräper-van Koolwijk zwaait na acht jaar af als gedeputeerde van de Provincie Groningen. Foto: Balanina Photography.

Het openbaar vervoer staat ruim twintig jaar na een revolutie door de Wet Personenvervoer (WP2000), opnieuw op een kruispunt. Volgens afzwaaiend gedeputeerde van de provincie Groningen, Fleur Gräper-van Koolwijk, is een wetswijziging nodig om nieuwe vervoersvormen te integreren in het openbaar vervoer. “Het gaat om mobiliteitskansen en niet om het aantal bushaltes. We moeten niet koste wat het kost een bus laten rijden, terwijl andere vormen van mobiliteit een betere oplossing bieden.”

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Sander van Vliet

Sander van Vliet is de vaste redacteur voor OVPro en werkt nauw samen met zusterpublicaties VerkeersNet en TaxiPro. Na de studies journalistiek en filosofie werkte hij in de sportjournalistiek. De Leidenaar ziet dat een goede en betrouwbare OV-sector onmisbaar is en houdt de lezer van OVPro graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de OV-wereld.

3 reacties op “Fleur Gräper-van Koolwijk: “Aantal bushaltes zegt niks over bereikbaarheid””

Cornelius Koelewijn|23.03.23|10:41

Al die provinciaal gedeputeerden van VVD en CDA hebben jarenlang bezuinigd op het OV. Niet omdat er iets mis is met het OV, maar omdat het niet in de ideologie deze neoliberale partijen past. Zij zien OV als voorziening voor geitenwollensokken en losers die geen auto hebben. Buurt- en belbussen, deeltaxi’s en meer van die onzin is helemaal niets. Daar stapt geen hond in. Er zijn directe verbindingen zonder overstap nodig. Regelmatig en 24/7. Kost mss wat, maar dan heb je ook wat.

Paul Lamote|23.03.23|12:14

Op zich waar maar die “andere vormen van mobiliteit” zijn er vooralsnog niet voor mensen zonder auto.

Theo Arnoldus|30.03.23|21:15

Bla bla bla van een D66 gedeputeerde die met de ogen dicht en waarschijnlijk eigen auto kijkt naar het OV. Waarom zou de BBB op het platteland van Groningen zo veel stemmen hebben gehaald. Vast niet alleen door de stikstof problemen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Fleur Gräper-van Koolwijk: “Aantal bushaltes zegt niks over bereikbaarheid” | OVPro.nl
Wetswijziging

Fleur Gräper-van Koolwijk: “Aantal bushaltes zegt niks over bereikbaarheid”

Fleur Gräper-van Koolwijk zwaait na acht jaar af als gedeputeerde van de Provincie Groningen. Foto: Balanina Photography.

Het openbaar vervoer staat ruim twintig jaar na een revolutie door de Wet Personenvervoer (WP2000), opnieuw op een kruispunt. Volgens afzwaaiend gedeputeerde van de provincie Groningen, Fleur Gräper-van Koolwijk, is een wetswijziging nodig om nieuwe vervoersvormen te integreren in het openbaar vervoer. “Het gaat om mobiliteitskansen en niet om het aantal bushaltes. We moeten niet koste wat het kost een bus laten rijden, terwijl andere vormen van mobiliteit een betere oplossing bieden.”

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Sander van Vliet

Sander van Vliet is de vaste redacteur voor OVPro en werkt nauw samen met zusterpublicaties VerkeersNet en TaxiPro. Na de studies journalistiek en filosofie werkte hij in de sportjournalistiek. De Leidenaar ziet dat een goede en betrouwbare OV-sector onmisbaar is en houdt de lezer van OVPro graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de OV-wereld.

3 reacties op “Fleur Gräper-van Koolwijk: “Aantal bushaltes zegt niks over bereikbaarheid””

Cornelius Koelewijn|23.03.23|10:41

Al die provinciaal gedeputeerden van VVD en CDA hebben jarenlang bezuinigd op het OV. Niet omdat er iets mis is met het OV, maar omdat het niet in de ideologie deze neoliberale partijen past. Zij zien OV als voorziening voor geitenwollensokken en losers die geen auto hebben. Buurt- en belbussen, deeltaxi’s en meer van die onzin is helemaal niets. Daar stapt geen hond in. Er zijn directe verbindingen zonder overstap nodig. Regelmatig en 24/7. Kost mss wat, maar dan heb je ook wat.

Paul Lamote|23.03.23|12:14

Op zich waar maar die “andere vormen van mobiliteit” zijn er vooralsnog niet voor mensen zonder auto.

Theo Arnoldus|30.03.23|21:15

Bla bla bla van een D66 gedeputeerde die met de ogen dicht en waarschijnlijk eigen auto kijkt naar het OV. Waarom zou de BBB op het platteland van Groningen zo veel stemmen hebben gehaald. Vast niet alleen door de stikstof problemen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.