
Test met aanmeldservice NS krijgt vervolg na positieve resultaten
Bovenaanzicht Utrecht Centraal, treinen (foto: NS)
Spoorvervoerder NS gaat door met het testen van een service waarbij reizigers hun reis vooraf aanmelden. Dit is in de afgelopen weken getest met ongeveer 5.000 reizigers en tot nog toe zijn de resultaten hoofdzakelijk positief. Als reizigers vooraf bekendmaken van een bepaalde trein gebruik te maken, biedt dit mogelijkheden om drukke treinen te mijden.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu OVPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de OV-sector. Maak nu gebruik van het actieabonnement en lees OVPro voor € 7,50 per maand.
Bent u al abonnee?
Waarschijnlijk is het goed om dit door te trekken om de mogelijkheid een stoel te reserveren op intercitys zoals in Denemarken. Zo kunnen veel steden (nog meer dan nu) een airportcode krijgen en vluchtnummers op treinen worden gezet. En niet alleen op Thalystreinen.
Ik neem graag de trein, om ergens te gaan winkelen of een dagje weg te gaan. Maar als ik een zitplaats moet reserveren om met de trein er naar toe te kunnen. Dan ga je niet meer ontspannen ergens naar toe, omdat je per se die trein moet nemen. En hoe zit het de oudere mensen, die vaak geen smartphone hebben.
Ik zou het niet fijn om me aan te melden om een stoel te reserveren. Ik ga graag ergens spontaan naar toe. Dat kan dan niet meer. En wat als je de desbetreffende trein mist.
Veel ouderen kunnen dan ook niet meer met de trein, want iedere oudere heeft een smartphone of computer
Beste Astrid. Ik begrijp je standpunten, het is ook vervelend dat zulke maatregelen wellicht genomen moeten worden. Echter is het ook zo dat momenteel de trein niet bedoeld is om te gaan winkelen / voor dagjes uit. De trein is een essentiële service voor een hoop mensen om naar hun werk te gaan, om dit veilig te kunnen doen zou dit dus een goede oplossing kunnen zijn.