‘Investeringen in mobiliteit gaan zichzelf terugverdienen’
Foto Dylan
Dat het nu veel rustiger is in het OV en op de weg betekent niet dat mobiliteitsknelpunten voorgoed zijn verdwenen. Zodra de pauzeknop weer is losgelaten, keren capaciteitsproblemen onverminderd terug. Investeringen in mobiliteit blijven daarom noodzakelijk, bepleit de Mobiliteitsalliantie, die waarschuwt voor coronabijziendheid. Daarvoor zouden extra miljarden nodig zijn, bovenop mogelijke bijdragen uit het Nationaal Groeifonds. Reizigersvereniging Rover pleit ook voor een fonds voor kleinere OV-projecten.
Verder lezen?
U hebt het maximumaantal gratis artikelen bereikt voor deze maand. U kunt een abonnement nemen om verder te lezen.
De Lelylijn is een bittere noodzaak om zowel de provincies Groningen al Friesland een alternatieve kortere route te geven,krijgen de plaatsen Emmeloord en Drachten eindelijk eens een railverbinding en gezien ook de Randstad te ontlasten gezien deze op diverse plaatsen is volgebouwd ; daarmee krijgt met name omgeving Almere een groeifunctie ;Flevoland is er immers voor aangelegd om onze bevolkingsgroei op te vangen ; IJ meer verbinding is ook weer van stal gehaald