• Home
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • YouTube
  • VerkeersNet.nl
  • SpoorPro.nl
  • TaxiPro.nl
  • Infrasite.nl
  • RijschoolPro.nl
  • CarwashPro.nl
  • TankPro.nl
  • NT.nl
  • TaxiPro.be
OVPro.nl – Vakblad voor Stads- en Streekvervoer
  • Abonneren
  • inloggen

    Wachtwoord vergeten?
Menu
  • Home
  • Bus
  • Trein
  • Metro
  • Tram
  • Station
  • Specials
  • Vacaturebank
  • Partners
  • Adverteren
search
searchclose

Foto’s: Spoorbeeld

Wekelijkse Nieuwsbrief

Ontvang elke dinsdag het laatste OV-nieuws

Partners

EBLO
Thales
CaetanoBus
Ebusco
EvoBus Nederland
Goudappel Coffeng
Tribus
Vattenfall
Intraffic

OV-vacatures

  • Senior beleidsmedewerker openbaar vervoer
    Provincie Zuid-Holland
    Den Haag
Bekijk alle vacaturesPlaats vacature

Populaire artikelen

  • Meest gelezen
  • Meeste reacties
  • Nieuwe stakingen regionaal trein- en busvervoer aangekondigd
  • Vakbond CNV dreigt met vijfdaagse staking in het streekvervoer
  • Grote kans op nieuwe stakingen doordat werkgevers afwachten
  • Stakingen maandag 16 januari: personeel Arriva, Keolis en Qbuzz leggen werk neer in Zuid-Holland
  • Vijfdaagse staking streekvervoer volgende week definitief na verstrijken ultimatum
  • Staking streekvervoer lijkt onvermijdelijk doordat werkgevers vasthouden aan cao-voorstel
  • Personeel Arriva en Keolis gaan 13 januari opnieuw staken
  • Bovenleidingen als oplossing voor het overvolle elektriciteitsnet
  • Gebrek aan ruimte Eurostar-terminals zorgt voor "gelimiteerd aantal passagiers"
  • Vijfdaagse staking streekvervoer volgende week definitief na verstrijken ultimatum
  • Kinderziekten blijven Arriva parten spelen op traject Maastricht-Aken
  • NS-conducteur waarschuwt reizigers voor 'mediterrane types'
  • Kritiek European Sleeper Berlijn: 'Nachttrein stopt niet in Hengelo'
  • Nieuw station Hazerswoude-Rijndijk onderdeel van verbeterplan traject Leiden - Utrecht

Facebook

Bovenleidingen als oplossing voor het overvolle elektriciteitsnet

30-01-2023|3 reacties|door: Sander van Vliet
Bovenleidingen van trams, treinen en trolleybussen koppelen aan laadpunten om elektrische voertuigen op te laden; de OV-sector ziet het wel zitten. De bovenleidingen worden immers niet altijd volledig benut en kunnen goed stroom leveren op...Lees verder

  • Algoritme lost probleem dunne lijnen op: minder bussen, meer passagiers Bussen die hun vaste route rijden, langs veelal lege haltes. Doodzonde en inefficiënt. Dat kan...
  • Gebrek aan ruimte Eurostar-terminals zorgt voor “gelimiteerd aantal passagiers” Dagelijks rijdt de Eurostar-trein vier keer vanuit Amsterdam naar Londen. Volgens de vervoerder...
  • Ebusco schetst zes ontwikkelingen: “Bussen worden autonoom, slimmer en efficiënter” In de busindustrie staat heel veel te veranderen. De bussen worden slimmer en...
  • Een miljoenenstrop? “Invoering 30 km/u biedt juist ook kansen voor het openbaar vervoer” Gemeenten in Nederland willen het liever vandaag dan morgen: 30 kilometer per uur...
  • De monsterklus van OV-betalen: “Iedereen moest heel hard werken om het voor elkaar te krijgen” Overal inchecken met de betaalpas? De verwachting is dat het in januari overal in...
Een uitgave van ProMedia Group
ProMedia Group
ProMedia Group
Weena 505 B18
3013 AL Rotterdam
+31 (0)10 280 10 18
redactie@ovpro.nl
  • Contact
  • Vragen over Premium
  • Disclaimer
  • Adverteren
  • Partners
  • OVPro.nl Nieuwsbox
  • Video
  • Privacy policy
  • Webinar Studio huren?

Ontvang het laatste nieuws

Meld je gratis aan en ontvang wekelijks het laatste nieuws direct per e-mail.

© 2011–2023 OVPro.nl