Responsive website, 9292

Vernieuwde mobiele website van 9292 is responsive

Veel gebruikers van 9292 zoeken tegenwoordig hun reisadviezen op via een tablet of smartphone en het is dus belangrijk dat 9292 daarop inspeelt. Daarom is de mobiele website m.9292.nl responsive gemaakt. Dit betekent dat deze site voortaan meeschaalt met het scherm van het apparaat waarmee de gebruiker reisadvies opvraagt. “Door deze responsive website kunnen gebruikers de site raadplegen via een tablet of telefoon, met behoud van ontwerp en kwaliteit”, aldus Algemeen Directeur van 9292, Stefan Hulman. 

Voorlopig is alleen de mobiele website van 9292 responsive, wat inhoudt dat alleen de site m.9292.nl zich aanpast aan het scherm van het specifieke apparaat dat de gebruiker hanteert. De normale site van 9292.nl blijft er de komende tijd nog hetzelfde uit blijven zien, maar zal straks ook responsive worden.

Reizigersadviezen

9292 vindt het belangrijk om deze site te vernieuwen, omdat de website tegenwoordig bijna 100.000 keer per dag wordt geraadpleegd. Een groot deel van deze reisadviezen wordt opgevraagd via mobiele apparaten. “Reizigers hebben nu onderweg heel gemakkelijker toegang tot reisadviezen. Wanneer reizigers tijdens hun OV-reis hun route nog eens gemakkelijk kunnen bekijken of een vervolgreis kunnen plannen, is dat voordelig voor de sector”, aldus woordvoerster Sheila Lalaram.

Ook Hulman is blij met de vernieuwde site. De site werd namelijk in 2012 voor het laatst vernieuwd. “Afgezien van het feit dat de website weer een opfrisbeurt nodig had, is deze stap voor veel reizigers een absolute uitkomst. Je kunt natuurlijk de apps gebruiken maar de website heeft veel meer informatie, bijvoorbeeld over tarieven, zakelijke diensten en nieuws. Die pagina’s zullen in fase twee, via welk device dan ook, opgevraagd kunnen worden. We zijn dus ontzettend benieuwd naar de ervaringen van reizigers met de eerste fase en gaan die input gebruiken voor de verdere uitbouw.”

Extra groei

Het afgelopen jaar verstrekte 9292 al ruim 661 miljoen reisadviezen, waarvan bijna de helft via de website. Door de komst van deze responsive website verwacht Hulman het komende jaar weer een nieuwe groei. “Hoe makkelijker dit gemaakt wordt, hoe beter het is voor de reiziger en ik ben ervan overtuigd dat dit volgend jaar te zien zal zijn in nog hogere cijfers.” De komende tijd zal 9292 onder de gebruikers van de nieuwe responsive site gaan peilen of de vernieuwde site bevalt.

Auteur: Inge Jacobs

Inge Jacobs is vaste redacteur van VerkeersNet.nl en schrijft voor verschillende andere vakbladen van ProMedia Group, waaronder OVPro.nl.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.