Call for paper OV-debat 2019: OV-concessie versus mobiliteitsconcessie

De concessieverlener die het oog op de toekomst heeft gericht, brengt niet langer een OV-concessie maar een mobiliteitsconcessie op de markt. Hierin wordt niet alleen om bus- of treinvervoer gevraagd, maar wordt ruimte geboden om te innoveren en nieuwe mobiliteitsconcepten uit te rollen. Echter, hoe moet een concessiehouder omgaan met een vraag die zo breed is? En hoe houdt een concessieverlener dan nog tien jaar lang de controle op het vervoer? 

Er zijn nog veel vragen over de gevolgen en mogelijkheden van die mobiliteitsconcessie. Wat zijn bijvoorbeeld de effecten op de financiën van een vervoerder? Welke mogelijkheden levert zo’n concessie op voor kleine mobiliteitsaanbieders? En hoe zorg je dat de basismobiliteit op orde blijft?

Call for paper

Dit zijn enkele onderwerpen die uitgebreid aan bod komen tijdens het OV-debat // Aanbesteden op 21 mei 2019. Denkt u een bijdrage te kunnen leveren aan dit vraagstuk? Heeft u kennis, ervaring of een onderzoek over de wijze waarop de mobiliteitsconcessie het OV kan beïnvloeden?

Wij willen u dan vragen een call for paper in te leveren met een korte beschrijving van uw bijdrage. Dit kan via onderstaande link of door contact op te nemen met inge.jacobs@promedia.nl vóór zaterdag 9 februari. De beste bijdragen worden uitgenodigd deel te nemen aan het congres.

Call for Paper

Auteur: Inge Jacobs

Inge Jacobs is vaste redacteur van OVPro en schrijft voor verschillende andere vakbladen van Promedia Group

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.