Rover-voorzitter voorziet groei voor openbaar vervoer

Voorzitter Arriën Kruyt van reizigersorganisatie Rover voorziet groei voor het openbaar vervoer in Nederland. Kruyt baseert zich daarbij mede op berichten in Railwatch, het blad van de Britse collega-organisatie Railfuture.

Volgens Railwatch is er in het openbaar vervoer in Groot-Brittannië een duidelijke groei.

Regionaal vervoer

De groei bedroeg 19% in vier jaar tijd. Daarbij zat de groei vooral in het vervoer op de korte afstand. Het regionale vervoer kende een toename van 11%.  Railwatch ziet de hoge benzineprijzen en een beter aanbod als oorzaak voor de groei.

Volgens Kruyt zijn er in Nederland ook genoeg kansen om het openbaar vervoer te laten groeien. Door de hoge brandstofprijzen zouden werkgevers kunnen investeren in gecombineerde trein- en aanvullende bus/tramabonnementen voor werknemers.

Trein

Deze sterabonnementen zijn er al wel, maar vervoerders zien er liever vanaf, terwijl het mogelijkheden zou bieden voor het woon-werkverkeer. Tevens zou het openbaar vervoer op de vakantiemarkt kunnen inspelen.

Voor veel mensen is een vakantie een luxe in deze tijden. Door het reizen met het OV te promoten kunnen kosten bespaard worden. Een dagje uit met de trein naar een stad is goedkoper dan met de auto.

Negatief

Zijn dit kansen voor het openbaar vervoer, er zijn ook negatieve effecten zichtbaar. Zo wordt er nu al minder gereisd, omdat  lagere overheden en bedrijven bezuinigen op hun reisbudgetten.

Verder zal de overheid eerder kiezen voor bezuinigingen op openbaar vervoer dan op asfalt.

Auteur: Redactie

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Rover-voorzitter voorziet groei voor openbaar vervoer | OVPro.nl

Rover-voorzitter voorziet groei voor openbaar vervoer

Voorzitter Arriën Kruyt van reizigersorganisatie Rover voorziet groei voor het openbaar vervoer in Nederland. Kruyt baseert zich daarbij mede op berichten in Railwatch, het blad van de Britse collega-organisatie Railfuture.

Volgens Railwatch is er in het openbaar vervoer in Groot-Brittannië een duidelijke groei.

Regionaal vervoer

De groei bedroeg 19% in vier jaar tijd. Daarbij zat de groei vooral in het vervoer op de korte afstand. Het regionale vervoer kende een toename van 11%.  Railwatch ziet de hoge benzineprijzen en een beter aanbod als oorzaak voor de groei.

Volgens Kruyt zijn er in Nederland ook genoeg kansen om het openbaar vervoer te laten groeien. Door de hoge brandstofprijzen zouden werkgevers kunnen investeren in gecombineerde trein- en aanvullende bus/tramabonnementen voor werknemers.

Trein

Deze sterabonnementen zijn er al wel, maar vervoerders zien er liever vanaf, terwijl het mogelijkheden zou bieden voor het woon-werkverkeer. Tevens zou het openbaar vervoer op de vakantiemarkt kunnen inspelen.

Voor veel mensen is een vakantie een luxe in deze tijden. Door het reizen met het OV te promoten kunnen kosten bespaard worden. Een dagje uit met de trein naar een stad is goedkoper dan met de auto.

Negatief

Zijn dit kansen voor het openbaar vervoer, er zijn ook negatieve effecten zichtbaar. Zo wordt er nu al minder gereisd, omdat  lagere overheden en bedrijven bezuinigen op hun reisbudgetten.

Verder zal de overheid eerder kiezen voor bezuinigingen op openbaar vervoer dan op asfalt.

Auteur: Redactie

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.