Qbuzz

Connexxion en Qbuzz gaan voor concessie regio Utrecht

Connexxion en Qbuzz hebben beiden ingeschreven om tot en met 2023 het openbaar vervoer in de regio Utrecht te mogen verzorgen. De vervoersbedrijven konden tot 17 augustus biedingen indienen bij Bestuur Regio Utrecht. Connexxion is al enige aandeelhouder in het regiovervoer Utrecht.

De bedoeling is dat het regiobestuur op 3 september de vervoerder kiest. De nieuwe concessie moet ingaan op 8 december 2013 en heeft een looptijd van tien jaar. De concessie beslaat het openbaar vervoer met zowel bussen als trams, inclusief de toekomstige Uithoflijn.

Bestuur Regio Utrecht hoopt er op dat deze aanbesteding vlot kan worden doorlopen en heeft ervoor gekozen slim en slank aan te besteden. Een geheel nieuwe aanbesteding starten, biedt de mogelijkheid om met een nieuw bestek in te spelen op de laatste economische en ook technische ontwikkelingen.

EURO VI

Het nieuwe bestek – de eisen waaraan de nieuwe vervoerder moet voldoen – stuurt namelijk welbewust vooral op de gewenste doelen en minder op de in te zetten middelen. Bijvoorbeeld, de bussen moeten qua uitstoot ten minste voldoen aan de nieuwe strenge Europese Euro VI norm-verordening.

Aan de deskundigheid van de inschrijvers is vervolgens overgelaten hoe zij dat gaan realiseren – en hoe ze zo mogelijk nog hogere kwaliteit kunnen bieden.

 

Auteur: Bart Pals

2 reacties op “Connexxion en Qbuzz gaan voor concessie regio Utrecht”

tuut tuut|17.08.12|21:38

ja ja qubuzz in rotterdam mensen te veel dus weg ermee, hoe zal dat in utrecht verlopen ik krab me nu al achter mijn oor dus geen qubuzz

Lang leve Qbuzz|17.08.12|22:25

Ik hoop dat Qbuzz ook in Utrecht gaat rijden. Qbuzz had eerder ingeschreven op de concessie voor Utrecht. En toen hadden ze ook gewonnen. En Connexxion moest zonodig bezwaar maken. En Tuut Tuut wat klaag je nou over Qbuzz en ik vind Qbuzz beter dan Connexxion

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Connexxion en Qbuzz gaan voor concessie regio Utrecht | OVPro.nl
Qbuzz

Connexxion en Qbuzz gaan voor concessie regio Utrecht

Connexxion en Qbuzz hebben beiden ingeschreven om tot en met 2023 het openbaar vervoer in de regio Utrecht te mogen verzorgen. De vervoersbedrijven konden tot 17 augustus biedingen indienen bij Bestuur Regio Utrecht. Connexxion is al enige aandeelhouder in het regiovervoer Utrecht.

De bedoeling is dat het regiobestuur op 3 september de vervoerder kiest. De nieuwe concessie moet ingaan op 8 december 2013 en heeft een looptijd van tien jaar. De concessie beslaat het openbaar vervoer met zowel bussen als trams, inclusief de toekomstige Uithoflijn.

Bestuur Regio Utrecht hoopt er op dat deze aanbesteding vlot kan worden doorlopen en heeft ervoor gekozen slim en slank aan te besteden. Een geheel nieuwe aanbesteding starten, biedt de mogelijkheid om met een nieuw bestek in te spelen op de laatste economische en ook technische ontwikkelingen.

EURO VI

Het nieuwe bestek – de eisen waaraan de nieuwe vervoerder moet voldoen – stuurt namelijk welbewust vooral op de gewenste doelen en minder op de in te zetten middelen. Bijvoorbeeld, de bussen moeten qua uitstoot ten minste voldoen aan de nieuwe strenge Europese Euro VI norm-verordening.

Aan de deskundigheid van de inschrijvers is vervolgens overgelaten hoe zij dat gaan realiseren – en hoe ze zo mogelijk nog hogere kwaliteit kunnen bieden.

 

Auteur: Bart Pals

2 reacties op “Connexxion en Qbuzz gaan voor concessie regio Utrecht”

tuut tuut|17.08.12|21:38

ja ja qubuzz in rotterdam mensen te veel dus weg ermee, hoe zal dat in utrecht verlopen ik krab me nu al achter mijn oor dus geen qubuzz

Lang leve Qbuzz|17.08.12|22:25

Ik hoop dat Qbuzz ook in Utrecht gaat rijden. Qbuzz had eerder ingeschreven op de concessie voor Utrecht. En toen hadden ze ook gewonnen. En Connexxion moest zonodig bezwaar maken. En Tuut Tuut wat klaag je nou over Qbuzz en ik vind Qbuzz beter dan Connexxion

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.