OV-chipkaart, demobus, reizigers, bus

Klachten over OV-chipkaart blijken structureel

De klachten over de OV-chipkaart blijken structureel. Bovendien zijn er kennelijk geen oplossingen voor de klachten. Dat concludeert het OV-loket, de ombudsman voor het openbaar vervoer, in haar kwartaalrapportage.

In het tweede kwartaal van 2012 heeft het OV-loket 1231 klachten geregistreerd. Veel klachten gaan over de OV-chipkaart. Het gaat hier om bijvoorbeeld conflicterende kortingsproducten, ongelijke behandeling van studenten en nog steeds aanwezige problemen met in- en uitchecken en restitutie.

Al zeer lange tijd komen hierover klachten binnen, maar er zijn nog geen wijzigingen doorgevoerd door vervoerders.

Beperking

Verder meldt het OV-loket dat de samenwerking tussen vervoerders nog steeds niet goed verloopt en dat deze gebrekkige samenwerking negatieve gevolgen heeft voor reizigers. Ook reizigers met een fysieke beperking blijven problemen houden om toegang tot het OV te krijgen met de hulpmiddelen die zij gebruiken.

Het OV-loket heeft wel minder klachten ontvangen ten opzichte van het tweede kwartaal van vorig jaar. Maar dat ligt volgens de ombudsman aan het feit dat er geen noemenswaardige calamiteiten op het spoor zijn geweest.

Lees hier het hele rapport: Rapportage OV-loket weede kwartaal 2012

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.