ProRail

Van Gent: samenvoegen NS en ProRail gepasseerd station

Het samenvoegen van NS en ProRail is een gepasseerd station en gaat voorbij aan de echte discussie. Dit zegt NS regiodirecteur Noordoost Ineke van Gent. 

“Bij het hakken, breken en slopen en weer verbouwen van de onderlinge verhoudingen zijn we te veel bezig met het wijzigen van structuren terwijl er structureel beter samengewerkt moet worden”, aldus Van Gent. 



In Den Haag komt regelmatig de vraag naar voren waarom ProRail en NS, als vanouds, niet weer samengaan in één organisatie. Deze roep wordt dwingender en neemt toe naarmate de problemen op het spoor toenemen, stelt de regiodirecteur in haar blog. “Optimale samenwerking is in het belang van de reiziger en dat belang staat natuurlijk voorop voor zowel ProRail als NS.”

Reizigersbelang

“Als we vanuit het gezamenlijke reizigersbelang handelen dan hoef je wat mij betreft de gesplitste constructie tussen ProRail en NS niet te slopen en daarmee kunnen ook eindeloze Europese discussies worden voorkomen”, aldus van Gent.

Als NS en ProRail naar elkaar wijzen dan ontstaat er een serieus imagoprobleem bij reizigers, politici en journalisten. Daarom pleit de oud-politica voor effectieve en efficiënte vormen van samenwerking.

Imagoprobleem

Naar elkaar wijzen als er iets mis gaat spoort natuurlijk niet. Uiteindelijk worden zowel NS als ProRail daar slechter van en geeft een serieus imagoprobleem bij reizigers, politici en journalisten. 

“Wat mij betreft slopen we de veronderstelde slechte verhoudingen en gaan we samen bouwen voor de reiziger”, zegt van Gent.

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Van Gent: samenvoegen NS en ProRail gepasseerd station | OVPro.nl
ProRail

Van Gent: samenvoegen NS en ProRail gepasseerd station

Het samenvoegen van NS en ProRail is een gepasseerd station en gaat voorbij aan de echte discussie. Dit zegt NS regiodirecteur Noordoost Ineke van Gent. 

“Bij het hakken, breken en slopen en weer verbouwen van de onderlinge verhoudingen zijn we te veel bezig met het wijzigen van structuren terwijl er structureel beter samengewerkt moet worden”, aldus Van Gent. 



In Den Haag komt regelmatig de vraag naar voren waarom ProRail en NS, als vanouds, niet weer samengaan in één organisatie. Deze roep wordt dwingender en neemt toe naarmate de problemen op het spoor toenemen, stelt de regiodirecteur in haar blog. “Optimale samenwerking is in het belang van de reiziger en dat belang staat natuurlijk voorop voor zowel ProRail als NS.”

Reizigersbelang

“Als we vanuit het gezamenlijke reizigersbelang handelen dan hoef je wat mij betreft de gesplitste constructie tussen ProRail en NS niet te slopen en daarmee kunnen ook eindeloze Europese discussies worden voorkomen”, aldus van Gent.

Als NS en ProRail naar elkaar wijzen dan ontstaat er een serieus imagoprobleem bij reizigers, politici en journalisten. Daarom pleit de oud-politica voor effectieve en efficiënte vormen van samenwerking.

Imagoprobleem

Naar elkaar wijzen als er iets mis gaat spoort natuurlijk niet. Uiteindelijk worden zowel NS als ProRail daar slechter van en geeft een serieus imagoprobleem bij reizigers, politici en journalisten. 

“Wat mij betreft slopen we de veronderstelde slechte verhoudingen en gaan we samen bouwen voor de reiziger”, zegt van Gent.

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.