Telefonische dienstverlening 9292 over naar Cendris

Steeds vaker zoeken reizigers zelf reisadvies van 9292 op via het internet en telefonisch contact komt daar nauwelijks meer bij kijken. Maar het bedrijf wil reizigers wel telefonisch kunnen blijven helpen. Daarom gaat 9292 haar telefonische dienstverlening uitbesteden aan callcenterbedrijf Cendris. “Cendris biedt die service op een betaalbare en kwalitatief goede manier”, zegt Stefan Hulman, algemeen directeur bij 9292. 

Volgens 9292 wordt slechts een minimaal deel van de reisadviezen die 9292 verstrekt telefonisch opgevraagd. Ongeveer 1000 klanten per dag bellen nog naar 9292 om informatie te krijgen over een reis en de prijs van die reis. Het uitbesteden van de telefonische dienstverlening was de beste manier om de dienst betaalbaar en kwalitatief in orde te houden.

Cendris

Tot het einde van dit jaar blijven medewerkers van 9292 zelf telefonisch advies geven, maar vanaf 1 januari 2016 neemt Cendris die verantwoordelijkheid over. Cendris verzorgt al enige tijd een deel van de klantenservice voor Translink, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de OV-chipkaart.

De tijden waarop 9292 telefonisch te bereiken is, zullen al voor 1 januari wijzigen. In plaats van een bereikbaarheid van 06.00 uur tot 00.00 uur doordeweeks en van 07.00 uur tot 00.00 uur in het weekend, is 9292 per 1 november elke dag bereikbaar van 07.00 tot 21.30 uur.

Overname medewerkers

De medewerkers die eerder bij 9292 in dienst waren, worden overgenomen door Cendris. Hiermee wil 9292 waarborgen dat de kennis over reisinformatie niet verloren gaat en klanten ook telefonisch advies bij 9292 kunnen opvragen. “Er zijn altijd mensen die om welke reden dan ook niet zelf hun advies kunnen plannen via de digitale kanalen”, zo zegt René van der Pas, commercieel manager bij 9292.

Auteur: Inge Jacobs

Inge Jacobs is vaste redacteur van VerkeersNet.nl en schrijft voor verschillende andere vakbladen van ProMedia Group, waaronder OVPro.nl.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.