NS-medewerkers helpen reizigers (foto: NS)

Bram Hansma nieuwe hoofd van het OV loket

Bram Hansma is het nieuwe hoofd van het OV loket, de ombudsman van het openbaar vervoer. Hij volgt hiermee Annemarie den Toom op, die bijna 8,5 jaar werkzaam is geweest voor het OV loket. In de afgelopen twee maanden werd de functie tijdelijk waargenomen door Paul Morsch.

Hansma is al een jaar lang werkzaam bij het OV loket, waar hij in dienst trad na eerder 9 jaar bij de NS te hebben gewerkt. “Als Hoofd OV loket wil ik, samen met mijn collega’s van het OV loket, de ingeslagen weg van mijn voorgangers voortzetten en uitbouwen.”

OV loket

Het OV loket is een onafhankelijke organisatie, die reizigers helpt wanneer zij een klacht hebben over het OV. De organisatie zorgt daarbij ook voor het contact met vervoerders als zij klachten niet naar tevredenheid oplossen. Op die manier wil het OV loket een bijdrage leveren aan een beter openbaar vervoer door OV-bedrijven kritisch te volgen en ze te wijzen op dienstverlening die niet op orde is.

Eens per kwartaal brengt het OV loket een rapportage uit met enkele aanbevelingen voor beter openbaar vervoer. Hansma: “Als ombudsman in het OV willen wij ervoor zorgen dat de stem van de reiziger altijd gehoord wordt.”

Auteur: Inge Jacobs

Inge Jacobs is vaste redacteur van OVPro en schrijft voor verschillende andere vakbladen van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.