Inchecken NS-poortjes (foto: NS)

NS zoekt 150 nieuwe IT-ers

Spoorvervoerder NS zoekt 150 nieuwe IT-developers. Deze nieuwe personeelsleden zijn nodig omdat IT een grote rol speelt bij NS. Deze developers kunnen onder andere werken aan de app, het in- en uitchecken, de kaartautomaten, wifi en de televisieschermen. “Waar we voorheen meer werkten met externe specialisten, kiezen we er nu voor om deze deskundigen in huis te halen”, aldus Mascha van der Heijden, manager recruitment bij NS.

Via een arbeidsmarktcampagne wil de spoorvervoerder duidelijk maken wat voor personeel NS nodig heeft. Want vaak denken mensen bij NS aan functies zoals hoofdconducteur of machinist. Maar achter de schermen wordt ook hard gewerkt aan technologie. Daarvoor zijn andere medewerkers nodig, zoals IT-specialisten met een hbo- of wo-achtergrond.

Campagne

Deze week is gestart met een campagne die nieuwe medewerkers moet werven, waaronder dus 150 IT-developers. Dat is al twee keer zoveel als vorig jaar. Het doel van de campagne, die loopt op radio, online en op social media, is om de bekendheid van NS als werkgever te vergroten bij werkzoekenden. Daarbij wordt ook gezorgd dat meer mensen de voorkeur krijgen om bij NS te werken.

Eerder zou namelijk uit een onderzoek van SAMR onder de huidige werkers zijn gebleken ruimte voor ontwikkeling, vrijheid om je werk te doen zoals jij dat wilt, dynamiek in je werk en impact hebben op de reis van miljoenen mensen belangrijke aspecten zijn voor het werkplezier van collega’s. “Deze waarden laten we zien in de nieuwe campagne”, vertelt Brendan Jawetz, NS arbeidsmarktadviseur.

Jawetz: “We hebben er bewust voor gekozen om collega’s – en niet modellen – in hun eigen woorden te laten vertellen waarom ze werken voor NS. IT’ers binnen NS waarderen het met name dat zij creatieve oplossingen kunnen bieden met behulp van nieuwe technologie.”

Auteur: Inge Jacobs

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.