Rotterdam Centraal Station. Foto: ANP
Hoofdrailnetconcessie

NS moet meer naadloos vervoer aanbieden

Rotterdam Centraal Station. Foto: ANP

De onderhandelingen van de hoofdrailnetconcessie tussen de NS en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat zijn begonnen. In de onderhandelingen maakt het ministerie de hoofddoelen kenbaar die de NS moet nastreven. De belangrijkste eisen vanuit het ministerie voor de NS zijn toegankelijkheid voor alle reizigers en het stimuleren van deur tot deur vervoer.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Sander van Vliet

Sander van Vliet is de vaste redacteur voor OVPro en werkt nauw samen met zusterpublicaties VerkeersNet en TaxiPro. Na de studies journalistiek en filosofie werkte hij in de sportjournalistiek. De Leidenaar ziet dat een goede en betrouwbare OV-sector onmisbaar is en houdt de lezer van OVPro graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de OV-wereld.

2 reacties op “NS moet meer naadloos vervoer aanbieden”

Pat Rick|29.06.22|09:47

Naadloos vervoer is lastig met verschillende operators elk met eigen belangen.

Als men echt naadloos vervoer wil richt men het OV anders in:
– in de randstad, gaan de niet IC-lijnen naar Randstadrail (waardoor goede connectie ontstaat met metro in westelijke randstad)
– NS krijgt de regionale lijnen (goede connectie met ICs)
– buitenlandse vervoerders krijgen hun buitenlandse lijnen weer terug (NS trekt zich toch al terug uit buitenland)
– NS zorgt voor naadloze aansluiting met Europees HSL-net

Rolf Fabrie|30.06.22|10:54

@Pat Rick
Als de regionale lijnen teruggaan naar NS is dat het einde van deze lijnen vanwege de conducteurseisen bij NS.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.