Commissiedebat

Aanleg Utrechtse Merwedelijn ‘scoort beter’ dan projecten buiten de Randstad

De Merwedelijn moet een zorgen voor een deels ondergrondse tramverbinding tussen Utrecht Centraal en Nieuwegein. Foto: Flickr.

De Merwedelijn die Utrecht per tram moet verbinden met Nieuwegein, staat beter voorgesorteerd ten opzichte van de Lelylijn of Nedersaksenlijn als het gaat over de aanleg van nieuwe lijnen. Dat blijkt uit het commissiedebat Infrastructuur en Waterstaat van afgelopen donderdag. Ook de roep om een andere financiële verdeelsleutel voor de aanleg van infrastructuur wijzen de betrokken ministers af.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Sander van Vliet

Bron: SpoorPro

Sander van Vliet is de vaste redacteur voor OVPro en werkt nauw samen met zusterpublicaties VerkeersNet en TaxiPro. Na de studies journalistiek en filosofie werkte hij in de sportjournalistiek. De Leidenaar ziet dat een goede en betrouwbare OV-sector onmisbaar is en houdt de lezer van OVPro graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de OV-wereld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Aanleg Utrechtse Merwedelijn ‘scoort beter’ dan projecten buiten de Randstad | OVPro.nl