Kenniscentrum voor openbaar vervoer en onderwijs

Vervoerder Breng gaat een Kenniscentrum opzetten. Met het Breng Kenniscentrum willen Hermes en de Radboud Universiteit Nijmegen samen met de stadsregio en het programma van openbaar vervoer en onderwijs op elkaar afstemmen.

Het Breng Kenniscentrum stelt een onderzoeks- en beleidsagenda op voor het openbaar vervoer in de stadsregio. Naast Hermes en Radboud Universiteit maken de stadsregio en de Hogeschool Arnhem Nijmegen deel uit van het dagelijks bestuur van het Breng Kenniscentrum.

Stageplaatsen

Het kenniscentrum verzorgt stageplaatsen en afstudeeropdrachten voor studenten van de masteropleidingen Planologie, Geografie, Milieuwetenschappen Voertuigtechniek en marketing van de Radboud Universiteit en de H0ogeschool Arnhem Nijmegen.

Congres

Jaarlijks worden de resultaten van het programma aan de “Board of Advisors” gepresenteerd. Bovendien presenteert het het Breng Kenniscentrum iedere drie jaar de resultaten tijdens een “Regionaal Openbaar Vervoer Congres” voor alle geïnteresseerde partijen in de Stadsregio Arnhem Nijmegen.

Mede op basis van deze presentaties en discussieresultaten wordt de inhoud, diepgang en werkwijze van de diverse onderdelen van het jaarprogramma gedurende de hele looptijd van de concessie geëvalueerd en waar nodig bijgesteld.

Auteur: Redactie

1 reactie op “Kenniscentrum voor openbaar vervoer en onderwijs”

Willem Kienhuis|23.05.12|14:28

Wie draagt onderwerpen voor onderzoek en beleid aan? Voor het geval dat ook de man op de werkvloer kan zijn (i.c.de chauffeur) wil ik graag 2 onderzoeksvragen aandragen:
1) Zijn de passagier tellingen waar we regelmatig aan moeten meewerken betrouwbaar en valide genoeg om tot enigerlei conclusies te kunnen leiden?
2) Wat is er nodig om op zeer korte termijn een einde te maken aan de ongewenst verwarrende situatie van verschillende abonnement systemen van de diverse openbaar vervoerbedrijven?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.