metroremise, Waalhaven, RET

RET maakt metroremise Waalhaven hoofdwerkplaats

De RET gebruikt heeft afgelopen weekend metroremise Waalhaven als hoofdwerkplaats in gebruik genomen. Dat gebeurde nadat de werkplaats grondig is verbouwd. Alle metro’s in deze remise krijgen regulier onderhoud.

Met de komst van steeds meer nieuwe metro’s van het type RSG3 en SG3, was het nodig om de werkplaats te verbouwen. Enerzijds door de komst van langere voertuigen, anderzijds om werkprocessen beter te stroomlijnen en effectiever en efficiënter onderhoud te plegen.

Toename metrovoertuigen

“Dankzij de verbeterde remise Waalhaven kunnen we onze metro’s de komende dertig jaar nog beter en veiliger onderhouden”, zegt RET-directeur techniek Paul Lorist. “De werkplaats is nu voorbereid op de toename van het aantal metrovoertuigen door de vervoersgroei van de RandstadRail (metrolijn E) en de Hoekse Lijn. Kortom, met de verbetering van deze remise en onze vernieuwde vloot zijn wij klaar voor de toekomst”, stelt Lorist.

Sinds de start van de verbouwing van remise Waalhaven is er veel veranderd. Zo is de wasstraat door een wand van werkplaats en magazijn gescheiden. Verder is de werkplaats een veel prettiger werkplek. Er komt meer daglicht naar binnen en door het bordes kan makkelijk op het dak van de voertuigen worden gewerkt.

Veiligheid en duurzaamheid

Daarnaast is in de remise veel oog voor veiligheid en duurzaamheid. De wasinstallatie maakt bijvoorbeeld gebruik van water uit een nabijgelegen bron.

Onderwerpen: , ,

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

RET maakt metroremise Waalhaven hoofdwerkplaats | OVPro.nl
metroremise, Waalhaven, RET

RET maakt metroremise Waalhaven hoofdwerkplaats

De RET gebruikt heeft afgelopen weekend metroremise Waalhaven als hoofdwerkplaats in gebruik genomen. Dat gebeurde nadat de werkplaats grondig is verbouwd. Alle metro’s in deze remise krijgen regulier onderhoud.

Met de komst van steeds meer nieuwe metro’s van het type RSG3 en SG3, was het nodig om de werkplaats te verbouwen. Enerzijds door de komst van langere voertuigen, anderzijds om werkprocessen beter te stroomlijnen en effectiever en efficiënter onderhoud te plegen.

Toename metrovoertuigen

“Dankzij de verbeterde remise Waalhaven kunnen we onze metro’s de komende dertig jaar nog beter en veiliger onderhouden”, zegt RET-directeur techniek Paul Lorist. “De werkplaats is nu voorbereid op de toename van het aantal metrovoertuigen door de vervoersgroei van de RandstadRail (metrolijn E) en de Hoekse Lijn. Kortom, met de verbetering van deze remise en onze vernieuwde vloot zijn wij klaar voor de toekomst”, stelt Lorist.

Sinds de start van de verbouwing van remise Waalhaven is er veel veranderd. Zo is de wasstraat door een wand van werkplaats en magazijn gescheiden. Verder is de werkplaats een veel prettiger werkplek. Er komt meer daglicht naar binnen en door het bordes kan makkelijk op het dak van de voertuigen worden gewerkt.

Veiligheid en duurzaamheid

Daarnaast is in de remise veel oog voor veiligheid en duurzaamheid. De wasinstallatie maakt bijvoorbeeld gebruik van water uit een nabijgelegen bron.

Onderwerpen: , ,

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.