Metro, metropolis, Alstom, GVB

GVB boent oudere stations vaker in afwachting van renovatie

De GVB-metro's zijn al uitgerust in rood en zilvergrijs

Het Amsterdamse vervoersbedrijf GVB gaat 24 metrostations op de Oostlijn en de Ringlijn extra schoonmaken. Zo schrobt de vervoerder de vloeren vanaf deze maand maandelijks in plaats van de gebruikelijke halfjaarlijkse schoonmaak. De vloer van de nieuwe centrale verdeelhal van het metrostation Centraal Station wordt wekelijks onder handen genomen. De stadsvervoerder doet dit om het reiscomfort te verhogen mede in afwachting van de renovatie van de ondergrondse metrostations Oostlijn die in 2016 aanvangt.

“We vinden het heel belangrijk dat onze reizigers zich prettig en veilig voelen op onze stations”, aldus Alexandra van Huffelen, algemeen directeur van GVB. “Een comfortabele reis begint bij een schoon station. Wij willen dat het hier spic en span is en trekken daar extra middelen voor uit in afwachting van de verbouwing”. Het intensieve schoonmaakrooster is op 1 september 2015 gestart. Met de extra schoonmaakactiviteiten wil het GVB vooruit lopen op ingrijpende renovaties van verouderde metrostations in 2016, zoals die op de Oostlijn.

Woordvoerder Mireille Muller voegt daar aan toe dat het extra schoonmaken een groot effect heeft bij de oude stations. “Er ligt daar een andere, oudere vloer die op een bepaalde manier sneller vies wordt. Voor het gevoel van properheid en comfort voor de reiziger doet het veel om daar vaker schoon te maken, je ziet echt verschil.” De maandelijkse schoonmaakbeurt gaat tot aan en gedurende de verbouwing door, aldus de GVB.

Stickers

Op de ondergrondse locaties, (Centraal, Nieuw Markt, Weesperplein, Waterlooplein en Wibautstraat) bestickert de GVB deze week ook de ruiten van leegstaande kiosken en serviceruimtes met Amsterdamse taferelen. Dit zijn bijvoorbeeld lokale trekpleisters, evenementen en bezienswaardigheden als de Nachtwacht, SAIL en Artis. De connectie is dat GVB reizigers naar al die attracties brengt.

Directeur Van Huffelen: “Onze schoonmaak- en stickeractie is een eenvoudige maar efficiënte manier om de oude ondergrondse stationruimtes niet alleen feitelijk maar ook visueel op te frissen”. Het bedrag dat met de schoonmaak is gemoeid is volgens het GVB ‘substantieel’. De schoonmaakactiviteiten worden uitgevoerd door het bedrijf Succes.

Auteur: Steven Don

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

GVB boent oudere stations vaker in afwachting van renovatie | OVPro.nl
Metro, metropolis, Alstom, GVB

GVB boent oudere stations vaker in afwachting van renovatie

De GVB-metro's zijn al uitgerust in rood en zilvergrijs

Het Amsterdamse vervoersbedrijf GVB gaat 24 metrostations op de Oostlijn en de Ringlijn extra schoonmaken. Zo schrobt de vervoerder de vloeren vanaf deze maand maandelijks in plaats van de gebruikelijke halfjaarlijkse schoonmaak. De vloer van de nieuwe centrale verdeelhal van het metrostation Centraal Station wordt wekelijks onder handen genomen. De stadsvervoerder doet dit om het reiscomfort te verhogen mede in afwachting van de renovatie van de ondergrondse metrostations Oostlijn die in 2016 aanvangt.

“We vinden het heel belangrijk dat onze reizigers zich prettig en veilig voelen op onze stations”, aldus Alexandra van Huffelen, algemeen directeur van GVB. “Een comfortabele reis begint bij een schoon station. Wij willen dat het hier spic en span is en trekken daar extra middelen voor uit in afwachting van de verbouwing”. Het intensieve schoonmaakrooster is op 1 september 2015 gestart. Met de extra schoonmaakactiviteiten wil het GVB vooruit lopen op ingrijpende renovaties van verouderde metrostations in 2016, zoals die op de Oostlijn.

Woordvoerder Mireille Muller voegt daar aan toe dat het extra schoonmaken een groot effect heeft bij de oude stations. “Er ligt daar een andere, oudere vloer die op een bepaalde manier sneller vies wordt. Voor het gevoel van properheid en comfort voor de reiziger doet het veel om daar vaker schoon te maken, je ziet echt verschil.” De maandelijkse schoonmaakbeurt gaat tot aan en gedurende de verbouwing door, aldus de GVB.

Stickers

Op de ondergrondse locaties, (Centraal, Nieuw Markt, Weesperplein, Waterlooplein en Wibautstraat) bestickert de GVB deze week ook de ruiten van leegstaande kiosken en serviceruimtes met Amsterdamse taferelen. Dit zijn bijvoorbeeld lokale trekpleisters, evenementen en bezienswaardigheden als de Nachtwacht, SAIL en Artis. De connectie is dat GVB reizigers naar al die attracties brengt.

Directeur Van Huffelen: “Onze schoonmaak- en stickeractie is een eenvoudige maar efficiënte manier om de oude ondergrondse stationruimtes niet alleen feitelijk maar ook visueel op te frissen”. Het bedrag dat met de schoonmaak is gemoeid is volgens het GVB ‘substantieel’. De schoonmaakactiviteiten worden uitgevoerd door het bedrijf Succes.

Auteur: Steven Don

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.