Logo RET op metro

Rotterdam wil duurder metrokaartje voor investeringen in OV

Foto Inge

De gemeente Rotterdam stelt voor om het metrovervoer en de Haagse tramlijnen 3 en 4 flink duurder te maken. Een verhoging van vijftien procent moet 6 miljoen euro per jaar opleveren; een bedrag dat de regio Rotterdam Den Haag weer kan inzetten voor noodzakelijke investeringen om kwalitatief openbaar vervoer te houden. Dit plan lijkt in het verkeerde keelgat te schieten bij sommige partijen in de gemeenteraad.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Inge Jacobs

6 reacties op “Rotterdam wil duurder metrokaartje voor investeringen in OV”

Josephine Kole|07.04.20|15:25

Nog duurder !!!!!

Roel Bartlema|08.04.20|10:17

De prullemand is de beste bestemming voor dit slechte plan. Eerst maar eens kijken in wat voor Nederland (en metropoolregio) wij wakker worden na de aftocht van het coronavirus.

joeri van den steen|08.04.20|10:39

Ff serieus als ik met mijn vriendin van hoek van holland naar het centrum wil kost me dat twee dagkaarten. ( 17 euro) Het is al duur genoeg dat ov in Nederland. Ben je 65+ kan je vrij reizen. Misschien moeten ze daar is wat aan doen. Laat de mensen 25% meebetalen aan het vervoer van de 65 plusgroep.

Ria De Bloeme|08.04.20|15:22

Het o.v is al jarenlang een ramp
Stampvolle metro ’s en trams in de spits en ook.vaak buiten de spits
En dan weer duurder maken
Er is totaal geen kwaliteit een grote puinhoop

Gabriël Hoezen|08.04.20|16:21

Investeer in in een samenhangend en snel ov in de metropoolregio. En dat is niet: voor een paar miljoentjes de kosten voor de burger meer dan 10% duurder maken. Kijk eens wat er in Zuid-Holland wordt en is uitgegeven aan wegeninfra, vele miljarden: A4 Delft-Schiedam, Blankenburgtunnel, Rotterdamsebaan, Rijnlandroute, verbinding A13-A16. Tien procent van dat budget af en je bent al veel verder! Het is een kwestie van politieke wil op alle bestuurslagen om echt prioriteit te geven aan OV. Keuzes!

Pedro de Rade|08.04.20|16:48

Iemand zal het fiasco van ongeveer 450 miljoen voor de hoek van Holland metrolijn moeten betalen, waarom niet de burgers? Zo doorzichtig en gelijk zo verrot, hoe durven jullie!!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.