
‘Noodzaak nieuwe OV-infrastructuur blijft ondanks reizigersverlies’
De teruggelopen reizigersaantallen, de verwachte economische crisis en de effecten van de coronacrisis op het reisgedrag, betekenen niet dat investeringen in OV-infrastructuur onnodig zijn. Het plafond wordt hierdoor op sommige plekken wellicht iets later bereikt, maar over vijftien tot twintig jaar kan alleen extra infrastructuur voorkomen dat het vastloopt. Daarover zijn Robert Jan Ter Kuile (GVB), Reinout Wissenburg (ProRail), Amsterdams gemeenteraadslid Jan-Bert Vroege (D66) en Tweede Kamerlid Suzanne Kröger (GroenLinks) het eens.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu OVPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de OV-sector. Maak nu gebruik van het actieabonnement en lees OVPro voor € 7,50 per maand.
Bent u al abonnee?
Het is de vraag of de reizigers weer terug durven in de bus,tram,trein,metro nu het OV min of meer als onveilig word gezien door veel mensen.
Daar zal een goede campagne voor moeten gevoerd,voor we weer terug zijn op 5 miljoen per dag inchecks.