Erasmusbrug. Foto: iStock / Markus Thoenen

Kwaliteit HOV-bus onvoldoende voor nieuwe oeververbinding Rotterdam

Erasmusbrug. Foto: iStock / Markus Thoenen (onbeperkt gebruik)

De nieuwe hoogwaardige OV-verbinding in Rotterdam tussen Kralingse Zoom en Zuidplein moet op zijn minst van tramkwaliteit zijn. Dat betekent dat met een frequentie van twaalf keer per uur in elk geval 2.600 tot 3.600 reizigers over of door de Maas vervoerd moeten kunnen worden om de regio Rotterdam bereikbaar te houden.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Dylan Metselaar

Dylan Metselaar is vaste redacteur voor OVPro.nl.

2 reacties op “Kwaliteit HOV-bus onvoldoende voor nieuwe oeververbinding Rotterdam”

Justin Somohardjo|20.01.22|13:42

Gewoon die metrotunnel aanleggen. Er komen duizenden nieuwe woningen in het gebied van Alexander tot aan zuid. En die hebben een goede ov verbinding nodig. Ook moet het metronetwerk worden ontlast. En bewoners op Zuid kunnen gelijk overstappen op stadionpark naar de intercity’s richting Dordrecht en Den Haag. Al redenen genoeg dus voor urgentie. Deze kun je samen met een fiets/voetgangers tunnel of brug aanleggen. Later eventueel een tunnel of brug voor auto’s (1x rijbaan per rijrichting).

Justin Somohardjo|20.01.22|13:50

Gewoon die metrotunnel aanleggen. De redenen voor urgentie van deze verbinding spreken voor zichzelf.(Duizenden nieuwe woningen op Zuid, brainpark, Boszoom, Alexander), Ontlasting metronetwerk en betere aansluiting nationale spoorwegen net ( oude lijn Den Haag – Dordrecht). Met een tram behaal je niet genoeg capaciteit en kun je weer opnieuw investeringen doen voor die metro (kost geld!). Naast die metro een tunnel of hoge brug voor langzaam verkeer (fiets/voetgangers). Later een auto brug.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Kwaliteit HOV-bus onvoldoende voor nieuwe oeververbinding Rotterdam | OVPro.nl
Erasmusbrug. Foto: iStock / Markus Thoenen

Kwaliteit HOV-bus onvoldoende voor nieuwe oeververbinding Rotterdam

Erasmusbrug. Foto: iStock / Markus Thoenen (onbeperkt gebruik)

De nieuwe hoogwaardige OV-verbinding in Rotterdam tussen Kralingse Zoom en Zuidplein moet op zijn minst van tramkwaliteit zijn. Dat betekent dat met een frequentie van twaalf keer per uur in elk geval 2.600 tot 3.600 reizigers over of door de Maas vervoerd moeten kunnen worden om de regio Rotterdam bereikbaar te houden.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Dylan Metselaar

Dylan Metselaar is vaste redacteur voor OVPro.nl.

2 reacties op “Kwaliteit HOV-bus onvoldoende voor nieuwe oeververbinding Rotterdam”

Justin Somohardjo|20.01.22|13:42

Gewoon die metrotunnel aanleggen. Er komen duizenden nieuwe woningen in het gebied van Alexander tot aan zuid. En die hebben een goede ov verbinding nodig. Ook moet het metronetwerk worden ontlast. En bewoners op Zuid kunnen gelijk overstappen op stadionpark naar de intercity’s richting Dordrecht en Den Haag. Al redenen genoeg dus voor urgentie. Deze kun je samen met een fiets/voetgangers tunnel of brug aanleggen. Later eventueel een tunnel of brug voor auto’s (1x rijbaan per rijrichting).

Justin Somohardjo|20.01.22|13:50

Gewoon die metrotunnel aanleggen. De redenen voor urgentie van deze verbinding spreken voor zichzelf.(Duizenden nieuwe woningen op Zuid, brainpark, Boszoom, Alexander), Ontlasting metronetwerk en betere aansluiting nationale spoorwegen net ( oude lijn Den Haag – Dordrecht). Met een tram behaal je niet genoeg capaciteit en kun je weer opnieuw investeringen doen voor die metro (kost geld!). Naast die metro een tunnel of hoge brug voor langzaam verkeer (fiets/voetgangers). Later een auto brug.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.