Uithoflijn op Utrecht CS

Utrechtse raad onderling oneens over uitvoering van schaalsprong OV

Foto: Inge

Of er één of meerdere metrolijnen komen in Utrecht, is zeker nog geen gelopen race. Een groot deel van de huidige gemeenteraad ziet er weinig heil in, schrijft RTV Utrecht. Dat beeld kwam naar voren tijdens een raadsvergadering afgelopen donderdagavond waar de plannen voor een schaalsprong in het OV op de agenda stonden. In datzelfde debat ging het om alternatieven voor de verbreding van de A27.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Yvonne Ton

Yvonne Ton is freelance journalist voor de online vakbladen van ProMedia Group.

3 reacties op “Utrechtse raad onderling oneens over uitvoering van schaalsprong OV”

Pat Rick|31.01.22|16:06

Utrecht wil het allemaal: een groot Centraal Station, een tweede IC-station, een compacte stad, fietsstad, Uithoflijn, metro naar de Uithof, metro naar Nieuwegein, metronetwerk, meerdere knooppunten in de stad naast een centraal station. Eigenlijk wil Utrecht klein Amsterdam spelen en Den Haag hiervoor laten betalen.

Voorlopig nog bouwen rond de bestaande hoofd OV-verbindingen met OV-hubs en binnenstedelijke hoogbouw met energie-opleverende gebouwen

Pat Rick|31.01.22|16:12

Het is bizar om te denken aan metro naar Nieuwegein, terwijl de upgrade van de tramstations net is begonnen. Kapitaalvernietiging, net als bij de Uithoflijn. CS heeft nog genoeg restcapaciteit en benut die eerst.

Rijnenburg is vooral bedoeld om projectontwikkelaars zo snel mogelijk van geld te voorzien, want het wordt een tweede Leidsche Rijn: greenfield dat leidt tot vierkante kilometers laagbouw en weer een groot hitte-eiland in de zomer, ipv verkoeling van de polder

Cornelius Koelewijn|01.02.22|11:34

Een metro voor Utrecht wel iets te hoog gegrepen. Laat men eerst maar eens een tramlijn met vrije baan door het centrum aanleggen. De betonnen basis hiervoor is decennia geleden al aangelegd.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Utrechtse raad onderling oneens over uitvoering van schaalsprong OV | OVPro.nl
Uithoflijn op Utrecht CS

Utrechtse raad onderling oneens over uitvoering van schaalsprong OV

Foto: Inge

Of er één of meerdere metrolijnen komen in Utrecht, is zeker nog geen gelopen race. Een groot deel van de huidige gemeenteraad ziet er weinig heil in, schrijft RTV Utrecht. Dat beeld kwam naar voren tijdens een raadsvergadering afgelopen donderdagavond waar de plannen voor een schaalsprong in het OV op de agenda stonden. In datzelfde debat ging het om alternatieven voor de verbreding van de A27.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Yvonne Ton

Yvonne Ton is freelance journalist voor de online vakbladen van ProMedia Group.

3 reacties op “Utrechtse raad onderling oneens over uitvoering van schaalsprong OV”

Pat Rick|31.01.22|16:06

Utrecht wil het allemaal: een groot Centraal Station, een tweede IC-station, een compacte stad, fietsstad, Uithoflijn, metro naar de Uithof, metro naar Nieuwegein, metronetwerk, meerdere knooppunten in de stad naast een centraal station. Eigenlijk wil Utrecht klein Amsterdam spelen en Den Haag hiervoor laten betalen.

Voorlopig nog bouwen rond de bestaande hoofd OV-verbindingen met OV-hubs en binnenstedelijke hoogbouw met energie-opleverende gebouwen

Pat Rick|31.01.22|16:12

Het is bizar om te denken aan metro naar Nieuwegein, terwijl de upgrade van de tramstations net is begonnen. Kapitaalvernietiging, net als bij de Uithoflijn. CS heeft nog genoeg restcapaciteit en benut die eerst.

Rijnenburg is vooral bedoeld om projectontwikkelaars zo snel mogelijk van geld te voorzien, want het wordt een tweede Leidsche Rijn: greenfield dat leidt tot vierkante kilometers laagbouw en weer een groot hitte-eiland in de zomer, ipv verkoeling van de polder

Cornelius Koelewijn|01.02.22|11:34

Een metro voor Utrecht wel iets te hoog gegrepen. Laat men eerst maar eens een tramlijn met vrije baan door het centrum aanleggen. De betonnen basis hiervoor is decennia geleden al aangelegd.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.