
Eerste aanzet voor versterking Rotterdams metro- en tramnet
Beeldbank RET, vrij te gebruiken
De RET, de gemeente Rotterdam en de Metropoolregio Rotterdam Den Haag willen het metro- en tramnet in de regio Rotterdam versterken. Ze hebben acht uitgangspunten op papier gezet die de basis vormen voor een toekomstplan voor het metro- en tramnet van 2030.
Verder lezen?
U hebt het maximumaantal gratis artikelen bereikt voor deze maand. U kunt een abonnement nemen om verder te lezen.
Zo’n integrale benadering zou ook mogen voor Metropoolregio A’dam (MRA). In MRDH wil men al een concurrent zijn voor de auto en binnen een groot deel van MRA zou men binnen 1 uur moeten kunnen reizen, met metro als backbone en tram/HOV als feeders. Metrolijnen niet alleen naar Hoofddorp, maar ook naar Zaanstad (via Havenstad), Almere (IJmeerlijn naar Zuid) en vanaf Zuid naar Zandvoort (leer lessen Hoekselijn). Graag MBKA rekenen met meer dan 2 Euro voor liter Euro95 en extra voor verontreiniging