
Metrolijn Rotterdam-Den Haag presteert flink boven verwachting
De metrolijn tussen Rotterdam en Den Haag trok in 2019 zeventig procent meer reizigers aan dan verwacht. Dat schrijft het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM) in haar onderzoek naar de vier grote stedelijke ov-projecten. De andere grote projecten, te weten RandstadRail Haaglanden, de Noord-Zuidlijn en HOV2-Eindhoven, doen het iets minder dan verwacht. Volgens het onderzoek wordt het effect van “flankerend beleid” op het succes van ov-projecten steeds groter.
Verder lezen?
U hebt het maximumaantal gratis artikelen bereikt voor deze maand. U kunt een abonnement nemen om verder te lezen.
‘Scoort beter dan verwacht’ (wat positief klinkt) betekent natuurlijk dat de populariteit ervan onderschat is. De drukte die daardoor ontstaat brengt ongemak voor de reizigers met zich mee. Beter scoren betekent in dit geval niet beter presteren. De volgende stap is dat de capaciteit moet worden uitgebreid.