OV-chipkaart-FOTO-VerkeersNet.jpg

OV-chipkaart gestopt met app

De app OV-chipkaart is niet langer actief. Translink, het bedrijf achter de OV-chipkaart, heeft volgens een woordvoerder besloten niet langer te investeren in de app, die aan vernieuwing toe was. Het bedrijf zegt dat de gebruikers van de app beter de website ovchipkaart.nl kunnen gebruiken.

Na klachten vroeg reizigersvereniging Rover aan Translink dinsdag waarom reizigers sinds enkele dagen niet meer gemaakte reiskosten kunnen bekijken in de app. Een woordvoerder van Translink bevestigt dat de app is gestopt, met als reden de invoering van OVPay. Dit behelst reizen met betaalpas of smartphone, waarvoor een nieuwe app wordt ontwikkeld. Daarmee wordt in de stadsbussen van Lelystad al geëxperimenteerd. Er is ook een proef aangekondigd in de Gooi en Vechtstreek.

‘Weinig gebruikt’

“Op de website ontvangen we 1 miljoen unieke bezoekers per maand, slechts 10 procent daarvan gebruikt de app”, aldus de woordvoerder. “De app diende vernieuwd te worden, werd weinig gebruikt en laag gewaardeerd. Voor het controleren van de reishistorie kunnen mensen beter terecht op de website.”

Translink werkt aan een nieuwe app voor OVPay. Dit nieuwe systeem wordt geleidelijk ingevoerd door openbaarvervoerbedrijven. Rover-directeur Freek Bos reageert verbaasd: “Dit is als verhuizen voordat het nieuwe huis gebouwd is. Keer op keer waarschuwen wij bij de OV-chipkaart: gooi geen oude schoenen weg voordat er nieuwe in huis zijn”. Het gebruik van de website noemt hij een onhandig alternatief.

Twitter-account ook uit de lucht

Translink stopt per 1 september ook met het Twitter-account om privacy-redenen. Het bedrijf noemt het onwenselijk dat reizigers privacygevoelige informatie delen op Twitter om hun problemen op te lossen. Bovendien maakten weinig klanten er gebruik van.

Bron: ANP

Lees ook

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Auteur: Yvonne Ton

Yvonne Ton is freelance journalist voor de online vakbladen van ProMedia Group.

4 reacties op “OV-chipkaart gestopt met app”

M.J. Batenburg|10.10.21|13:10

Waardeloos. Niet het oude weggooien voor er iets nieuws is. Toont weinig respect voor de gebruikers.

John Steenwinkel|16.10.21|20:56

Onbegrijpelijk dat je ineens merkt dat de app van ov-chipkaart niet meer werkt terwijl het bedrijf je dat niet heeft gemeld. Ik ben het met Rover eens als ze willen aangeven dat er bij Translink iets schort aan het respect voor de klanten. Als die 10% van de reizigers de app wel nuttig vinden dan had je die tenminste een tijdig(!) bericht kunnen sturen.

Paul Sanders|21.10.21|17:26

P.Sanders 21-10-2012

Onbeschoft voordat er iets nieuws komt even vlug het gebruikte weggooien, walgelijk.
En het gelul dat er maar 10% van de reizigers van de app gebruik maken klopt ook niet.
Ga lekker door zo.

Annemieke de Boer|02.12.21|20:00

Heel vervelend!
Dat het niet meer werkt
Ik mag dan al 2 ovkaarten hebben omdat korting met de bus niet werkt met ns flex😩
En dan niet kunnen checken of je je kaarten wel juist gebruikt
En geen bericht erop dat de app niet meer gebruikt word

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

OV-chipkaart gestopt met app | OVPro.nl
OV-chipkaart-FOTO-VerkeersNet.jpg

OV-chipkaart gestopt met app

De app OV-chipkaart is niet langer actief. Translink, het bedrijf achter de OV-chipkaart, heeft volgens een woordvoerder besloten niet langer te investeren in de app, die aan vernieuwing toe was. Het bedrijf zegt dat de gebruikers van de app beter de website ovchipkaart.nl kunnen gebruiken.

Na klachten vroeg reizigersvereniging Rover aan Translink dinsdag waarom reizigers sinds enkele dagen niet meer gemaakte reiskosten kunnen bekijken in de app. Een woordvoerder van Translink bevestigt dat de app is gestopt, met als reden de invoering van OVPay. Dit behelst reizen met betaalpas of smartphone, waarvoor een nieuwe app wordt ontwikkeld. Daarmee wordt in de stadsbussen van Lelystad al geëxperimenteerd. Er is ook een proef aangekondigd in de Gooi en Vechtstreek.

‘Weinig gebruikt’

“Op de website ontvangen we 1 miljoen unieke bezoekers per maand, slechts 10 procent daarvan gebruikt de app”, aldus de woordvoerder. “De app diende vernieuwd te worden, werd weinig gebruikt en laag gewaardeerd. Voor het controleren van de reishistorie kunnen mensen beter terecht op de website.”

Translink werkt aan een nieuwe app voor OVPay. Dit nieuwe systeem wordt geleidelijk ingevoerd door openbaarvervoerbedrijven. Rover-directeur Freek Bos reageert verbaasd: “Dit is als verhuizen voordat het nieuwe huis gebouwd is. Keer op keer waarschuwen wij bij de OV-chipkaart: gooi geen oude schoenen weg voordat er nieuwe in huis zijn”. Het gebruik van de website noemt hij een onhandig alternatief.

Twitter-account ook uit de lucht

Translink stopt per 1 september ook met het Twitter-account om privacy-redenen. Het bedrijf noemt het onwenselijk dat reizigers privacygevoelige informatie delen op Twitter om hun problemen op te lossen. Bovendien maakten weinig klanten er gebruik van.

Bron: ANP

Lees ook

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Auteur: Yvonne Ton

Yvonne Ton is freelance journalist voor de online vakbladen van ProMedia Group.

4 reacties op “OV-chipkaart gestopt met app”

M.J. Batenburg|10.10.21|13:10

Waardeloos. Niet het oude weggooien voor er iets nieuws is. Toont weinig respect voor de gebruikers.

John Steenwinkel|16.10.21|20:56

Onbegrijpelijk dat je ineens merkt dat de app van ov-chipkaart niet meer werkt terwijl het bedrijf je dat niet heeft gemeld. Ik ben het met Rover eens als ze willen aangeven dat er bij Translink iets schort aan het respect voor de klanten. Als die 10% van de reizigers de app wel nuttig vinden dan had je die tenminste een tijdig(!) bericht kunnen sturen.

Paul Sanders|21.10.21|17:26

P.Sanders 21-10-2012

Onbeschoft voordat er iets nieuws komt even vlug het gebruikte weggooien, walgelijk.
En het gelul dat er maar 10% van de reizigers van de app gebruik maken klopt ook niet.
Ga lekker door zo.

Annemieke de Boer|02.12.21|20:00

Heel vervelend!
Dat het niet meer werkt
Ik mag dan al 2 ovkaarten hebben omdat korting met de bus niet werkt met ns flex😩
En dan niet kunnen checken of je je kaarten wel juist gebruikt
En geen bericht erop dat de app niet meer gebruikt word

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.