OV-Speelkleed, McDonald, 9292

9292 en Translink ontwikkelen kleed voor Ronald McDonald Kinderfonds

In het kader van het Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen hebben 9292 en Translink samen het OV-Festival/Speelkleed op de markt gebracht. Voor elk kleed dat verkocht wordt, gaat er 2,50 euro naar het Ronald McDonald Kinderfonds. “We vinden het belangrijk dat maatschappelijk verantwoord ondernemen meer is dan je eigen dienstverlening”, aldus 9292-directeur Stefan Hulman.

Het eerste kleed werd vorige week tijdens de jaarlijkse relatiedag van 9292 en Translink overhandigd aan Miranda Noorlander, adjunct directeur van het Ronald McDonald Kinderfonds. Dit fonds biedt samen met de Ronald McDonald Huizen een verblijf bij ziekenhuizen aan aan de ouders van zieke kinderen of kinderen met een beperking.

Maatschappelijk bedrijf

Volgens Hulman is 9292 zelf een organisatie met een maatschappelijke functie, maar wil het bedrijf meer doen op het gebied van maatschappelijk ondernemen dan de dienstverlening in de eigen organisatie. “Dit speelkleed is er een voorbeeld van hoe je als onderneming op een creatieve manier iets kunt betekenen voor een goed doel.”

Dit kleed wordt onder meer verkocht op de festivals Loungefest in Noordwijkerhout en bij “We Love the 90’s” in Nijmegen. De ene kant van het kleed is bedrukt met een (OV)-speelveld. De andere kant is ontworpen om er op te kunnen zitten op bijvoorbeeld een festival.

Auteur: Inge Jacobs

Inge Jacobs is vaste redacteur van VerkeersNet.nl en schrijft voor verschillende andere vakbladen van ProMedia Group, waaronder OVPro.nl.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.