Uitgeverij ProMedia Group neemt NT Publishers over

Gepubliceerd op 12-09-2017 om 14:20

NT Publishers, uitgever van onder meer Nieuwsblad Transport en Mainport Magazine, is overgenomen door ProMedia Group. Daarmee is een van de grootste business-to-business uitgeverijen op het gebied van mobiliteit, verkeer en transport in Nederland ontstaan.

“De overname is een perfecte aanvulling op ons bestaande portfolio”, zegt Joan Blaas, directeur ProMedia Group, waar ook OVPro onder valt.

Nieuwsblad Transport

Nieuwsblad Transport was onderdeel van de Duitse uitgeverij DVV Media Group. Op het gebied van content, events en advertentieverkoop zal een samenwerking blijven bestaan met het Duitse bedrijf.

De belangrijkste activiteit van NT Publishers is het uitgeven van de wekelijkse krant en dagelijkse nieuwsbrief Nieuwsblad Transport voor professionals in de sector Transport & Logistiek. Ook organiseert de uitgeverij jaarlijks diverse congressen voor deze branche. De organisatie blijft als zelfstandig onderdeel opereren binnen ProMedia Group. Voor de 25 medewerkers op het kantoor in Rotterdam zal er weinig veranderen.

Marktpositie

“NT Publishers is een gezond en winstgevend bedrijf”, vertelt Blaas. “Deze overname is vooral strategisch om onze marktpositie te verbeteren en schaalgrootte te creëren. Dat gaat ons helpen om verder te innoveren in de B2B-uitgeverij.”

DVV Media is onderdeel van het Duitse Rheinische Post. Dit bedrijf omvat zo’n 5000 medewerkers. Martin Weber, CEO van DVV Media Group: “We willen ons concentreren op onze sterke merken in Duitsland en Groot-Brittannië. Dat is waar we strategisch op willen investeren. Daarom zijn we heel blij met deze oplossing voor NT Publishers. ProMedia Group is een sterke speler in de Nederlandse markt en zeer goed in staat om NT Publishers verder te ontwikkelen.”

Digitaal en print

“NT Publishers is een specialist op het gebied van logistieke berichtgeving – zowel digitaal als in print – en kent een goede positie op de abonnementen markt. De kracht van ProMedia Group ligt vooral bij onze online uitgaven en bijbehorende evenementen”, legt Blaas uit.

“Onze gezamenlijke core business is het delen van kennis. We merken dat ondernemers daar behoefte aan hebben. Met deze overname groeien we door naar 45 collega’s die zich allemaal focussen op mobiliteit, verkeer en transport. Ook halen we heel veel kennis binnen. Daardoor kunnen we onze ambitie om hét kennisinstituut op het gebied van mobiliteit, verkeer en transport te worden echt gaan waarmaken.”

ProMedia Group

ProMedia Group is gevestigd in Breda en geeft online vakbladen uit in de sectoren spoor, openbaar vervoer, taxi, verkeerskunde, rijscholen, tankstation, carwash, energie en zelfrijdend vervoer. Maandelijks lezen ruim 250.000 mensen de vakbladen. Ook is ProMedia Group organisator van diverse vakbeurzen en (inter)nationale congressen in deze sectoren met jaarlijks ruim tienduizend zakelijke bezoekers en deelnemers.

Onderwerpen:

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.