NS-medewerkers helpen reizigers (foto: NS)

Baliemedewerkers NS verzamelen handtekeningen

Baliemedewerkers op de NS-stations gaan reizigershandtekeningen verzamelen tegen het voornemen van NS om geld te vragen voor het laden van saldo aan de balie. Volgens vakbond FNV Spoor zijn de medewerkers zelf tegen dit voornemen en willen ze voorkomen dat NS dit doorzet. Dit zou namelijk klanten wegjagen.

De vakbond probeerde operationeel directeur eerder ook al van plan af te brengen met een petitie die was ondertekend door honderden medewerkers. NS bleef echter bij het besluit om een toeslag te heffen aan reizigers die bij de balie hun saldo komen verhogen.

Vervelende gevolgen

De medewerkers vrezen dat deze toeslag voor vervelende gevolgen gaat zorgen. Ze moeten namelijk steeds weer aan reizigers uitleggen waarom ze extra geld moeten betalen en mogelijke negatieve gevolgen daarvoor ook op de koop toe nemen. FNV vreest voor agressie, vooral als er bij andere vervoerders geen toeslag wordt berekend.

Omdat de bezwaren van medewerkers zelf en de vakbond tot nog toe geen effect heeft gehad, wil de vakbond nu de reizigers om hun mening vragen. Baliemedewerkers worden opgeroepen zo veel mogelijk handtekeningen te verzamelen van reizigers die tegen betaling van de toeslag zijn. Tot 1 juni kunnen die handtekeningen verstuurd worden naar de FNV.

Gesprek

FNV Spoor hoopt dat reizigers de spoorvervoerder wel kunnen overtuigen om van deze maatregel af te stappen. “NS geeft aan dat de reiziger altijd op 1, 2 en 3 moet staan”, aldus FNV. “Nu de NS-klant volop reageert, zal de directie hier iets mee moeten.” Indien dit geen effect heeft, gaat FNV door met andere acties.

Auteur: Inge Jacobs

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Baliemedewerkers NS verzamelen handtekeningen | OVPro.nl
NS-medewerkers helpen reizigers (foto: NS)

Baliemedewerkers NS verzamelen handtekeningen

Baliemedewerkers op de NS-stations gaan reizigershandtekeningen verzamelen tegen het voornemen van NS om geld te vragen voor het laden van saldo aan de balie. Volgens vakbond FNV Spoor zijn de medewerkers zelf tegen dit voornemen en willen ze voorkomen dat NS dit doorzet. Dit zou namelijk klanten wegjagen.

De vakbond probeerde operationeel directeur eerder ook al van plan af te brengen met een petitie die was ondertekend door honderden medewerkers. NS bleef echter bij het besluit om een toeslag te heffen aan reizigers die bij de balie hun saldo komen verhogen.

Vervelende gevolgen

De medewerkers vrezen dat deze toeslag voor vervelende gevolgen gaat zorgen. Ze moeten namelijk steeds weer aan reizigers uitleggen waarom ze extra geld moeten betalen en mogelijke negatieve gevolgen daarvoor ook op de koop toe nemen. FNV vreest voor agressie, vooral als er bij andere vervoerders geen toeslag wordt berekend.

Omdat de bezwaren van medewerkers zelf en de vakbond tot nog toe geen effect heeft gehad, wil de vakbond nu de reizigers om hun mening vragen. Baliemedewerkers worden opgeroepen zo veel mogelijk handtekeningen te verzamelen van reizigers die tegen betaling van de toeslag zijn. Tot 1 juni kunnen die handtekeningen verstuurd worden naar de FNV.

Gesprek

FNV Spoor hoopt dat reizigers de spoorvervoerder wel kunnen overtuigen om van deze maatregel af te stappen. “NS geeft aan dat de reiziger altijd op 1, 2 en 3 moet staan”, aldus FNV. “Nu de NS-klant volop reageert, zal de directie hier iets mee moeten.” Indien dit geen effect heeft, gaat FNV door met andere acties.

Auteur: Inge Jacobs

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.