Service medewerkers Keolis (bron: Keolis)

Keolis start proef met service medewerkers op drie stations

Medewerkers van Keolis zijn sinds deze week aanwezig op drie stations in Oost-Nederland om reizigers te woord te staan en op weg te helpen. Het gaat om een proef op de stations Enschede, Hengelo en Zwolle. De vervoerder kijkt na afloop van de proef of dit meerwaarde heeft voor de reizigers en of de medewerkers een vaste plek krijgen op de stations.

De medewerkers kunnen helpen met reisinformatie en reisbegeleiding en beantwoorden bijvoorbeeld vragen over het in- of uitchecken, een overstap of over verloren voorwerpen. Het doel hiervan is om de dienstverlening aan de reiziger verder uit te breiden en de reisbeleving prettiger te maken.

Merendeel reizigers bereikt

Deze drie stations zijn gekozen, omdat hierdoor kan 93 procent van de reizigers een vraag persoonlijk stellen aan een medewerker van Keolis. De medewerkers zijn op werkdagen aanwezig tussen 07.15 en 19.15 uur, op zaterdag van 08.15 tot 20.15 en op zondag van 09.15 en 21.15 uur. Het personeel is te herkennen aan het blauwe Keolis-uniform.

Op momenten dat er geen medewerkers aanwezig zijn op het station of voor de reizigers die niet op Enschede, Hengelo of Zwolle komen, benadrukt de vervoerder dat er ook vragen te stellen zijn in de trein zelf of via klantenservice.

Lees ook:

Minder banen verloren dan verwacht bij service NS

Auteur: Inge Jacobs

Inge Jacobs is vaste redacteur van VerkeersNet.nl en schrijft voor verschillende andere vakbladen van ProMedia Group, waaronder OVPro.nl.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.