drukte, station Tilburg

BMH-rapport geeft concrete voorstellen voor herijking OV-systeem

Een aanpassing van het OV-studentenreisproduct, aangepaste tarieven in de spits en betalen naar gebruik voor auto’s. Dit zijn voorstellen om knelpunten in het mobiliteitssysteem aan te pakken. Deze zijn genoemd in het rapport Toekomstbestendige Mobiliteit van de Brede Maatschappelijke Heroverwegingen (BMH) en bieden handvatten aan volgende kabinetten.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Inge Jacobs

2 reacties op “BMH-rapport geeft concrete voorstellen voor herijking OV-systeem”

Arjan Krabbenbos|28.04.20|15:57

De krimpgebieden zijn ook essentieel voor reizigers, het moeten groei regio’s worden. Als daar het OV gebruik verder daalt, wil er straks geen mens meer wonen! Met als gevolg dat de drukkere regio’s nog drukker worden met verkeersinfarcten, overvolle snelwegen, parkeerproblemen en milieuproblematiek. Laat eerst de krimpregio s zo snel mogelijk beter OV krijgen, zodat het kan participeren op toekomstige woon-en werklocaties. Dus railverbindingen van Duitsland naar Roermond, Nijmegen en Lelylijn.

Evert Bouws|01.05.20|00:47

Verwacht niet te veel van prijsprikkels. De reiziger – per auto of per trein – voelt die kosten niet rechtstreeks, maar meestal pas later. Bovendien kunnen veel mensen hun reiskosten declareren. Niemand reist voor zijn lol tijdens de spits. In figuur 5 blijkt ook een enorme piek in het fietsgebruik. Ook wat dat betreft loopt men tegen grenzen aan, bijv. in Utrecht. Knelpunten door veel studenten tijdens de spitsen zijn alleen oplosbaar in samenwerking met de onderwijsinstellingen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

BMH-rapport geeft concrete voorstellen voor herijking OV-systeem | OVPro.nl
drukte, station Tilburg

BMH-rapport geeft concrete voorstellen voor herijking OV-systeem

Een aanpassing van het OV-studentenreisproduct, aangepaste tarieven in de spits en betalen naar gebruik voor auto’s. Dit zijn voorstellen om knelpunten in het mobiliteitssysteem aan te pakken. Deze zijn genoemd in het rapport Toekomstbestendige Mobiliteit van de Brede Maatschappelijke Heroverwegingen (BMH) en bieden handvatten aan volgende kabinetten.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Inge Jacobs

2 reacties op “BMH-rapport geeft concrete voorstellen voor herijking OV-systeem”

Arjan Krabbenbos|28.04.20|15:57

De krimpgebieden zijn ook essentieel voor reizigers, het moeten groei regio’s worden. Als daar het OV gebruik verder daalt, wil er straks geen mens meer wonen! Met als gevolg dat de drukkere regio’s nog drukker worden met verkeersinfarcten, overvolle snelwegen, parkeerproblemen en milieuproblematiek. Laat eerst de krimpregio s zo snel mogelijk beter OV krijgen, zodat het kan participeren op toekomstige woon-en werklocaties. Dus railverbindingen van Duitsland naar Roermond, Nijmegen en Lelylijn.

Evert Bouws|01.05.20|00:47

Verwacht niet te veel van prijsprikkels. De reiziger – per auto of per trein – voelt die kosten niet rechtstreeks, maar meestal pas later. Bovendien kunnen veel mensen hun reiskosten declareren. Niemand reist voor zijn lol tijdens de spits. In figuur 5 blijkt ook een enorme piek in het fietsgebruik. Ook wat dat betreft loopt men tegen grenzen aan, bijv. in Utrecht. Knelpunten door veel studenten tijdens de spitsen zijn alleen oplosbaar in samenwerking met de onderwijsinstellingen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.