NS behoudt hoofdrailnetconcessie na 2024

Treinen Den Haag Centraal. Foto: beeldbank NS
Treinen Den Haag Centraal. Foto: beeldbank NS

De concessie voor het hoofdrailnet gaat na 2024 opnieuw naar NS. De prestaties van de spoorvervoer zijn goed en het aanbesteden van het hoofdrailnet is complex en risicovol. Wel heeft het ministerie de inzet om de sprinterdienst Leeuwarden-Zwolle vanaf 2025 te decentraliseren. Er wordt bekeken of op meer regionale lijnen en op internationale verbindingen meer ruimte kan komen voor concurrentie.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Inge Jacobs

1 reactie op “NS behoudt hoofdrailnetconcessie na 2024”

Loek van der Heide|16.06.20|15:06

Decentralisatie spoorlijnen EN infrabeheer Oost Noord NL, Duitsland, Wallonie en Luxembourg
De decentralisatie van eigenlijk heetl het stelsel in perifere haak NL, dwz. Alkmaar-Afsluitdijk // Harlingen-Bremen en Leeuwarden—Gronigngen–Luik–Luxemburg zoe pas een echte stap zijn in het loskomen van het Randstad kern net, waarbij men uit blijft gaan van een politiek isolement vanmet name Noord Nederland, met Duits Weser Ems en Noord- Oost NL via IJssel-Maasroute met Luik en Luxemburg